ODP743 - REHABİLİTATİF ODYOLOJİDE İLERİ ARAŞTIRMA ve PROJE GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
REHABİLİTATİF ODYOLOJİDE İLERİ ARAŞTIRMA ve PROJE GELİŞTİRME ODP743 3. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Esra YÜCEL 
Dersin amacıRehabilitatif odyoloji?de rehabilitasyon programı ve terapi yöntemleri geliştirme ve uygulama 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Rehabilitatif odyoloji?de terapi teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
  2. 2. Yaptığı kapsamlı literatür taraması ile işitsel rehabilitasyon terapi ve eğitim programlarındaki var olan eksiklikleri belirler.
  3. 3. İşitsel rehabilitasyon uygulamasında müdahale yöntemlerine ilişkin beceri kazanır.
  4. 4. Geliştirdiği yöntemin etkinliğini bilimsel temelli araştırır.
  5. 5. Araştırmanın sonuçlarını uygun istatistiksel yöntem kullanarak analiz eder.
  6. 6. Araştırmanın raporunu yazar, bilimsel dergide yayınlatır/bilimsel toplantılarda sunar.
Dersin içeriğiRehabilitatif odyoloji ile ilgili literatürün taranması
Ders kapsamında işitsel algı bozuklukları belirlenen çocuk ve erişkinlerde terapi yöntemleri, müdahale yaklaşımları ve bireysel program hazırlama hakkında eğitim verilecektir. 
Kaynaklar1. Rehabilitative Audiology: Children and Adults?. Jerome G. Alpiner, Patricia A. McCarthy?. Lippincott Williams & Wilkins, 2000?
2. Auditory [Re] Habilitation for Adolescents with Hearing Loss. Jill Duncan, Ellen A. Rhoades, and Elizabeth M. Fitzpatrick. Oxford University Press 2014
3. Güncel Pubmed makaleleri 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaRehabilitatif odyoloji?nin prensipleri
2. HaftaPlastisite
3. HaftaTerapi yöntemleri - I
4. HaftaTerapi yöntemleri - II
5. HaftaRehabilitatif odyoloji?de bireysel program hazırlama
6. HaftaAra sınav
7. HaftaAraştırma geliştirme
8. HaftaAraştırma ile ilgili amaçları ve çalışma yöntemini özetleyen ön rapor sunulması
9. HaftaAraştırma: uygulama
10. HaftaOlası problemler ve çözüm önerileri
11. HaftaAraştırma: uygulama
12. HaftaAraştırmaya ait ilk sonuçların verilmesi ve tartışılması
13. HaftaAraştırma: uygulama
14. HaftaAraştırma: uygulama
15. HaftaTartışma
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum210
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje22550
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11212
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3494300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji Bilim alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.    X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur.    X
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür    X
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir.    X
10. Odyoloji Biliminin ulusal ve uluslararası düzeyde ilerlemesine katkı sağlar.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek