ODP734 - İŞİTME BİLİMİNDE İLERİ ARAŞTIRMA ve PROJE GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İŞİTME BİLİMİNDE İLERİ ARAŞTIRMA ve PROJE GELİŞTİRME ODP734 2. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriUygulama-Alıştırma
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Meral Didem TÜRKYILMAZ 
Dersin amacıİşitme biliminde ileri düzey araştırma ve proje geliştirme  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. İşitsel nörobilim alanındaki yenilikleri bilir
  2. 2. Psikofiziksel yöntemleri bilir
  3. 3. İşitme alanında ileri deneysel teknik ve yöntemleri bilir
  4. 4. İşitsel uyarılmış potansiyellerde ileri teknik, analiz, kayıt ve yorumlama yöntemlerini bilir
Dersin içeriğiİşitsel nörobilim alanında literatür taraması
Psikoakustik yöntemler
İşitsel uyarılmış potansiyellerde literatür taraması 
Kaynaklar1.Correlative Learning: A Basis for Brain and Adaptive Systems. Zhe Chen, Simon Haykin, Jos J. Eggermont, Suzanna Becker, John Wiley & Sons, 7 Oca 2008.
2. Auditory Temporal Processing and Its Disorders . Jos J. Eggermont, Oxford University Press, 2015.
3. Human Auditory Evoked Potentials, Terence W. Picton, Plural Publishing, 2010. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİşitsel nörobilimde güncel yaklaşımlar ve eğilimlerin araştırılması
2. Haftaİşitsel nörobilimde güncel yaklaşımlar ve eğilimlerin araştırılması
3. HaftaPsikoakustik uygulamalar hakkında güncel yaklaşımlar
4. HaftaPsikoakustik uygulamalar hakkında güncel yaklaşımlar
5. Haftaİşitsel işlemlemede güncel teoriler ve yaklaşımlar
6. Haftaİşitsel işlemlemede güncel teoriler ve yaklaşımlar
7. HaftaKonuşma algısı ve yeni teknolojik yaklaşımlar
8. HaftaAra sınav: Araştırma ile ilgili amaçları ve çalışma yöntemini özetleyen ön rapor sunulması
9. Haftaİşitsel uyarılmış potansiyellerde güncel yaklaşımlar ve teknikler
10. Haftaİşitsel uyarılmış potansiyellerde güncel yaklaşımlar ve teknikler
11. HaftaProje çalışmaları
12. HaftaProje çalışmaları
13. HaftaProje çalışmaları
14. HaftaProje çalışmaları
15. HaftaGenel değerlendirme
16. HaftaFinal Sınavı: Araştırmaya ait ilk sonuçların verilmesi ve tartışılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum210
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje22550
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11212
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3494300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji Bilim alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.    X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.   X 
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur.   X 
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür   X 
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir.    X
10. Odyoloji Biliminin ulusal ve uluslararası düzeyde ilerlemesine katkı sağlar.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek