ODP649 - İLERİ DÜZEY AİLE DANIŞMANLIĞI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ DÜZEY AİLE DANIŞMANLIĞI ODP649 1. Yarıyıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Esra Yücel 
Dersin amacıDersin temel amacı iletişim bozukluklarında aile danışmanlığı ile ilişkili kavramlar hakkında bilgi sağlanması ve zor vakalarla baş etme becerilerini kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Aile danışmanlığına ilişkin teorileri bilir.
  2. 2. Zorlu vakalarda aile danışmanlığı yöntemlerini tanır.
  3. 3. Aile danışmanlığı sınırlarını ayırt eder.
  4. 4. Disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar.
Dersin içeriğiİletişim bozukluklarında danışmanlıkla ilişkili kapsamlı bilgi verilmesi ve zor vakalarda uygun baş etme becerisinin incelenmesidir. 
Kaynaklar1. Holland AL. Counseling in communication disorders: a wellness perspective. Plural Publishing Inc; 2007.
2. Flasher, LV., Fogle, PT. Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists. Clifton Park, NY : Thomson Delmar Learning, 2004. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİletişim bozukluklarında danışmanlığa giriş
2. Haftaİletişim bozuklukları ile ilişkili temel kavramların tanıtılması
3. HaftaDanışmanlık yaklaşımları
4. HaftaDanışmanlık yaklaşımları devam
5. Haftaİleri düzey dinleme becerileri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaDanışanın duyguları
8. HaftaDanışan ile etkileşim
9. HaftaMultidisipliner çalışmanın önemi
10. HaftaHikaye almanın önemi ve etkileri
11. HaftaAra sınav
12. HaftaYasal ve etik zorunluluklar
13. HaftaKültürel etkiler
14. HaftaVaka Çalışması
15. Hafta
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1420
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje2714
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü4686210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.   X 
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.X    
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır. X    
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür. X    
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.  X  
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.X    
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.X    
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.    X 
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek