ODP629 - KULAK KALIBI TEKNOLOJİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KULAK KALIBI TEKNOLOJİLERİ ODP629 1. Yarıyıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. G. Aydan GENÇ 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin kulak kalıbı modellerini ve yapımını öğrenmesi, işitme cihazında kalıp uygulamalarının etkinliği konusunda bilgi sahibi olmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dış kulak anatomisini öğrenir.
  2. Hasta için uygun kulak kalıbı tipini belirler.
  3. Kulak izi almayı öğrenir.
  4. Kulak kalıbı yapmayı öğrenir.
  5. Elektroakustik değişiklikler için gerekli modifikasyonları öğrenir.
  6. Hastanın kulak kalıbından kaynaklanan problemlerini belirler ve çözer.
Dersin içeriği? Kulak kalıbının amplifikasyondaki önemi
? Kulak kalıbı tipleri, İşitme kaybına ve seçilen cihaza uygun kalıp seçimi
? Kulak kalıbı yapımında kullanılan materyaller
? Kulak izi alma
? Kulak kalıbı yapma
? Kulak kalıbı modifikasyonları 
Kaynaklar1. DigitalHearingAids (2008), Arthur Schaub, Thieme.
2. HearingAids (2012), HarveyDillon, Second Edition, Thieme
3. Thetextbook of hearingaidamplification (2000), Sandlin, Robert
4. Modern HearingAids: Pre-FittingTestingandSelection
5. Considerations, (2013) , Mueller HG, Ricketts T, and Bentler R. San Diego, CA: Plural Publishing Inc.
6. Pubmed-ilgili güncel makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDış ve orta kulak anatomisi, kulak kalıbının amplifikasyondaki yeri
2. HaftaKulak izi alımında kullanılan materyaller
3. HaftaOtoskopik muayene ve Kulak izi alma
4. HaftaOtoskopik muayene ve Kulak izi alma
5. HaftaOtoskopik muayene ve Kulak izi alma
6. HaftaKulak kalıbı yapımında kullanılan materyaller ve özellikleri
7. HaftaKulak kalıbı tipleri ve akustik özellikleri
8. HaftaKulak kalıbı yapımı
9. HaftaKulak kalıbı yapımı
10. HaftaKulak kalıbı yapımı
11. HaftaKulak kalıbı yapımı
12. HaftaKulak kalıbı modifikasyonları ve elektro akustik etkileri (ventilasyon, tüp vb.)
13. Haftaİşitme kaybına ve işitme cihazına uygun kalıp seçimi (yumuşak, sert, shell, standart, kulak içi vb.)
14. HaftaVaka tartışmaları ve problem çözümleri
15. HaftaÖğrenci sunumları
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler120
Seminer110
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje2714
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü4686210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.    X
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır.     X
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.    X 
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.   X 
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.   X 
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.    X 
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek