ODP629 - KULAK KALIBI TEKNOLOJİLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KULAK KALIBI TEKNOLOJİLERİ | ODP629 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. G. Aydan GENÇ | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kulak kalıbı modellerini ve yapımını öğrenmesi, işitme cihazında kalıp uygulamalarının etkinliği konusunda bilgi sahibi olmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Kulak kalıbının amplifikasyondaki önemi ? Kulak kalıbı tipleri, İşitme kaybına ve seçilen cihaza uygun kalıp seçimi ? Kulak kalıbı yapımında kullanılan materyaller ? Kulak izi alma ? Kulak kalıbı yapma ? Kulak kalıbı modifikasyonları | |||||
Kaynaklar | 1. DigitalHearingAids (2008), Arthur Schaub, Thieme. 2. HearingAids (2012), HarveyDillon, Second Edition, Thieme 3. Thetextbook of hearingaidamplification (2000), Sandlin, Robert 4. Modern HearingAids: Pre-FittingTestingandSelection 5. Considerations, (2013) , Mueller HG, Ricketts T, and Bentler R. San Diego, CA: Plural Publishing Inc. 6. Pubmed-ilgili güncel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dış ve orta kulak anatomisi, kulak kalıbının amplifikasyondaki yeri |
2. Hafta | Kulak izi alımında kullanılan materyaller |
3. Hafta | Otoskopik muayene ve Kulak izi alma |
4. Hafta | Otoskopik muayene ve Kulak izi alma |
5. Hafta | Otoskopik muayene ve Kulak izi alma |
6. Hafta | Kulak kalıbı yapımında kullanılan materyaller ve özellikleri |
7. Hafta | Kulak kalıbı tipleri ve akustik özellikleri |
8. Hafta | Kulak kalıbı yapımı |
9. Hafta | Kulak kalıbı yapımı |
10. Hafta | Kulak kalıbı yapımı |
11. Hafta | Kulak kalıbı yapımı |
12. Hafta | Kulak kalıbı modifikasyonları ve elektro akustik etkileri (ventilasyon, tüp vb.) |
13. Hafta | İşitme kaybına ve işitme cihazına uygun kalıp seçimi (yumuşak, sert, shell, standart, kulak içi vb.) |
14. Hafta | Vaka tartışmaları ve problem çözümleri |
15. Hafta | Öğrenci sunumları |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 7 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 46 | 86 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır. | X | ||||
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır. | X | ||||
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür. | X | ||||
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir. | X | ||||
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | X | ||||
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek