ODP621 - İŞİTME TARAMALARI ve ULUSAL PROGRAMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İŞİTME TARAMALARI ve ULUSAL PROGRAMLAR ODP621 1. Yarıyıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Aydan GENÇ 
Dersin amacıBu dersin amacı; yenidoğandan geriatrik popülasyona kadar işitme taramalarının ve farklı hastalıklardaki işitme taramalarının incelenmesi ve tartışılması. Tüm işitme tarama programlarının genel özelliklerinin tartışılması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersi aldığında; İşitme taramalarını sınıflandırır.
  2. Tarama programlarındaki özel durumları bilir.
  3. Ulusal işitme tarama programlarının genel özellikleri hakkında yorum yapabilir.
  4. İşitme tarama programlarındaki genel kavramları tanımlar
Dersin içeriği1. İşitme taramalarındaki temel kavramlar
2. Tarihsel gelişim
3. Taramaların genel özellikleri
4. Tarama programlarındaki önemli noktalar
5. Ulusal programların genel özellikleri 
Kaynaklar1. Audiology clinical protocols, staff of University of Minnesota, Allyn and Bacon, 1997
2. Handbook of clinical audiology, Katz, J., Lippincott Williams & Wilkins, 2002
3. Pubmed- ilgili güncel makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTaramada kullanılan genel kavramlar
2. HaftaYenidoğan, okul öncesi, okul çağı ve geriatrik işitme taramalarına olan gereksinim ve tarihçe
3. HaftaTaramaların sınıflandırılması
4. HaftaYenidoğan işitme taraması
5. HaftaTürkiye?de işitme taraması uygulamaları, Yenidoğan işitme taraması
6. HaftaAra sınav
7. HaftaDünyada yenidoğan işitme taraması uygulamaları, Okul öncesi ve okul çağı taramalar
8. HaftaYenidoğan işitme tarama uygulama modelleri, Okul öncesi ve okul çağı taramalarda önemli noktalar.
9. HaftaOkul öncesi işitme tarama uygulama modelleri, Orta kulak problemlerinde tarama
10. HaftaOkul çağı işitme tarama uygulama modelleri, Geriatrik işitme taramaları
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaErişkin işitme tarama uygulama modelleri, Santral işitsel işlemleme bozukluklarında tarama
13. Haftaİşitme tarama uygulamalarının karşılaştırılması, Ulusal işitme tarama programlarının genel özellikleri
14. HaftaGenel değerlendirme
15. Hafta
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum320
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama2714
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü4686210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.    X
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır.    X 
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.    X 
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.    X
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.    X
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.   X  
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek