OBİ702 - MAKSİLOFASİYAL YAPILARIN MİKROSKOPİK DEĞERLENDİRM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MAKSİLOFASİYAL YAPILARIN MİKROSKOPİK DEĞERLENDİRM | OBİ702 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 2 | 4 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Petek Korkusuz, Prof. Dr. Pergin Atilla | |||||
Dersin amacı | Maksillofasiyal ve oral yapıların histolojik yapıları öğrenmek ve yapıların mikroskopik değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hücre, ekstrasellüler matriks ve nöral elemanlarla ilgili temel bilgiler; kemik histolojisi; sert ve yarı sert dokular için dekalsifikasyonlu ya da dekalsifikasyonsuz protokoller, sert ve yarı sert dokuların bloklanması ve kesilmesi; sert ve yarı sert örneklerin histokimyasal olarak boyanması ve immünohistokimyasal olarak işaretlenmesi; fonksiyonel parametrelerle korelasyon. | |||||
Kaynaklar | 1. Nanci A. Ten Cates Oral Histology, Development, Structure, and Function 9 th ed. Mosby Elsevier, 2018. 2. Bath-Balogh M, Fehrenbach MJ: Orban?s Oral Histology and Embryology, Bhaskar SN, kumar GS, 14th ed., 2015. Gartner LP, Hiatt JL: Color Textbook of Histology/concise Histology. 4th Edition, Saunders Company, USA, 2016. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel dokular |
2. Hafta | Hücre, ekstrasellüler matriks ve nöral elemanlarla ilgili temel bilgiler |
3. Hafta | Kemik histolojisi |
4. Hafta | Yüz, damak, burun boşluğu ve septum, dil, tükrük bezlerinin histolojik yapıları |
5. Hafta | Diş destek yapıları ve enamel histolojik yapısı |
6. Hafta | Dentin-pulpa kompleksi |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Makale |
9. Hafta | Doku takip yöntemleri |
10. Hafta | Sert ve yarı sert dokuların örneklenmesi ve fiksasyonu |
11. Hafta | Sert ve yarı sert dokular için dekalsifikasyonlu ya da dekalsifikasyonsuz protokoller |
12. Hafta | Sert ve yarı sert dokuların takibi, bloklanması ve kesilmesi |
13. Hafta | Sert ve yarı sert örneklerin histokimyasal olarak boyanması ve immünohistokimyasal olarak işaretlenmesi; fonksiyonel parametrelerle korelasyon |
14. Hafta | Histomorfometrik inceleme, Işık ve elektron mikroskobunda değerlendirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 15 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 19 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 46 | 59 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Oral biyoloji ve temel sağlık bilimleri disiplinleri arasındaki yakın ilişkinin varlığı hakkında bilgi sahibi olur; bu bilgileri oral bölge ile ilgili problemleri araştırmak ve tedavi yöntemleri oluşturmak için kullanır. | X | ||||
2. Diş hekimliğinde ve diğer sağlık bilimleri alanlarında, teknolojik cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanma yetkinliğine sahip olarak, oral biyoloji kavram ve tekniklerinin kullanımının artırılmasına ve geliştirmesine yönelik araştırmalar yürütür. | X | ||||
3. Oral biyolojide veya ilgili biyomedikal bilimlerde özel soruları yanıtlamak için deneysel yaklaşımların tasarlanması ve uygulanması konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur. | X | ||||
4. Oral biyoloji alanında en ileri güncel bilgilere ulaşır, analiz eder, sentezler ve özgün fikirler geliştirir. | X | ||||
5. Oral biyoloji alanında araştırma planlar, yürütür, istatistiksel olarak değerlendirir ve sonuçları analiz eder. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası bilimsel literatürü kanıta dayalı olarak eleştirel bir biçimde değerlendirir ve bilimsel çalışmalarının analizlerini ulusal ve uluslararası makale olarak yazılı olarak paylaşmakta yetkin hale gelir. | X | ||||
7. Bilimsel ortamlarda kuramsal ve uygulamalar konusundaki görüşlerini sunar, uzman kişiler ile tartışır ve savunur. | X | ||||
8. Oral Biyoloji alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde, bilimsel ve etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Araştırma ekibi içinde sorumluluk alır ve/veya bağımsız çalışmalar yürütür. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek