NSC786 - MADDE KÖTÜYE KULLANIMININ DAVRANIŞSAL BİYOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MADDE KÖTÜYE KULLANIMININ DAVRANIŞSAL BİYOLOJİSİ NSC786 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 0 2 5
Önkoşul(lar)-var iseEğitim dili %100 İngilizce olmayan programlardan ders almak için başvuran öğrencilerin programa giriş ön koşullarında belirtilen yabancı dil şartına eş değer İngilizce yeterlilik belgesi getirmek.
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Berna D. Uluğ 
Dersin amacıBu derste, bağımlılık sendromunda görülen nörodavranışsal belirtilerden sorumlu olan moleküler, hücresel ve biyokimyasal beyin değişikliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu derste, bağımlılık sendromunda görülen nörodavranışsal belirtilerden sorumlu olan moleküler, hücresel ve biyokimyasal beyin değişikliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Dersin içeriğiTekrarlayan madde kötüye kullanımının nörodavranışsal sonuçları, kötüye kullanılan maddeler ve doğal pekiştiricilerin beyin ödül yollarındaki etkileri, güdülenme ve karar verme ile ilgili beyin yapılarında ilaçlara bağlı olarak meydana gelen değişiklikler üzerinde durulacaktır.  
Kaynaklar1. Textbook of Substance Abuse Treatment,
3rd Ed. M. Galanter & HD. Kleber (eds), American
Psychiatric Publishing, Inc., 2004.
2. Psychopharmacology: The Fourth Generation of
Progress, FE. Bloom & DJ. Kupfer (eds),
New York: Raven, 1995.
3. Kupfermann, ER. Kandel, S. Iversen. Motivational
and Addictive States: In: ER. Kandel, JH.
Schwartz, TM. Jessell (eds). Principles of Neural
Science, 4th Ed., McGraw-Hill, 2000, pp. 998-1013.
4. Principles of Addiction Medicine, 2nd Ed., AW
Graham & TK. Schultz (eds), ASAM, 1998.
5. Neurobiology of Mental Illness, DS. Charney
EJ. Nestler, BS. Bunney (eds), Oxford University
Press, 1999. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMadde Bağımlılığı ve kötüye kullaınmı temel kavramlar
2. HaftaBağımlılığın hayvan modelleri
3. HaftaÖdül ve bağımlılıkla ilgili sinirsel devreler
4. HaftaBağımlılığın hücresel ve molekül mekanizmaları I.
5. HaftaBağımlılığın Hücresel ve molekül mekanizmaları II
6. HaftaBeyinde kalıcı nöroadaptasyon ve kesilme sendromu
7. HaftaBağımlılığın moleküler genetiği
8. HaftaBağımlılık yapıcı maddelerin beyin gelişimine etkisi
9. HaftaBağımlılıkta beyin görüntüleme çalışmaları
10. HaftaAra Sınav
11. HaftaAlkol Bağımlılarının farmakoloji tedavisi
12. HaftaOpioid bağımlılığının farmakoloji tedavisi
13. HaftaKokain Bağımlılığının farmakoloji tedavisi
14. HaftaBağımlılıkta Beyin Görüntüleme Çalışmaları
15. HaftaGenel Sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum1420
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama14342
Proje000
Ödevler2510
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4643152

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Öğrenciler Nörolojik Bilimlere (Neuroscience) yönelik temel bilgileri edinir, uluslararası yayınları takip edip bu bilgileri kendi çalışmalarında kullanabilecek derecede anlayabilme ve uygulama kapasitesine sahip olur.  X  
2. Çalışmaları ile ilgili tüm kaynaklara ulaşarak en son verilerden haberdar olur.Nörobilim alanında yapılan çalışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir, ulusal veya uluslararası dergilere hakemlik yapabilecek düzeyde bir çalışmayı irdeleyebilir ve fikirlerini açık bir şekilde belirttiği bir rapor düzenleyebilir. Programda yer alan literatür araştırma ve seminer derslerinde sunacağı makaleler ve seminerde bu becerileri değerlendirilir.    X 
3. Tez döneminde bilimsel problemlere özgün yöntemler ve fikirler ile çözüm üretebilme yetisine sahip olur. Tez izleme dönemlerinde verdiği raporlar ile tez savunması bu becerileri elde edip etmediğini değerlendirmekte kullanılır.   X 
4. Programın bitiminde nörobilim alanında lider olabilecek özelliklere sahip olur. Öğrenciler program çerçevesinde ve diğer alanlarda çalışanlar ile ortak proje üretip yürütebilmeli, kendi ekibini kurabilmeli ve yeni başlayanlara bilgi ve becerilerini aktarabilme kapasitesine sahip olmalıdır.   X  
5. Nörobilim alanında iyi laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalıdır. İlgilendiği alana yönelik deneysel modelleri geliştirebilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur.  X  
6. Program bitiminde bağımsız bir araştırmacı ve nörobilim alanında eğitim verecek özelliklere sahip olur.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek