NFT609 - KLİNİK ARAŞTIRMALAR 4-NÖROMUSKÜLER BOZUKLUKLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KLİNİK ARAŞTIRMALAR 4-NÖROMUSKÜLER BOZUKLUKLAR NFT609 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Konferans tip ders  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Sibel Aksu Yıldırım, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, Prof. Dr. Nezire Köse, Prof. Dr. Sevil Bilgin, Prof. Dr. Muhammed Kılınç, Prof. Dr. İpek Gürbüz, Doç. Dr. Selen Serel Arslan, Doç. Dr. Numan Demir, Doç. Dr. Ayla Fil Balkan, Doç. Dr. Yeliz Salcı, Doç. Dr. Ender Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Numan Bulut, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çetin  
Dersin amacıAlt motor nöron hastalıkları, klinik tipleri, üst motor nörondan farklılıkları ve fonksiyona yansımalarını öğretmek, rehabilitasyonunda başvurulacak yöntemler ile güncel yaklaşımları ele alarak öğrencinin konuyla ilişkili donanımını ve farkındalığını artırmaktır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci alt ve üst motor problemlerini ve oluşan fonksiyonel yetersizlikleri ayırt eder
  2. Öğrenci alt ve üst motor problemlerini ve oluşan fonksiyonel yetersizlikleri n farkına varır.
  3. Nöromusküler Bozukluklarda uygulanan fizyoterapi yöntemlerini bilir ve klinik karşılaştırma yapabilir
  4. Konuya ilişkin literatüre vakıf olur
  5. Alt motor nöron hastalıkları ile karşılaşan fizyoterapist öğrenci bu grup hastalıkları tanıyarak ve mesleki bilgisini bu konuda kullanabilme becerisini kazanacaktır
Dersin içeriğiDers kapsamında alt motor nöron hastalıklarının klinik tipleri, üst motor nörondan farklılıkları, fizyoterapi rehabilitasyon yöntemlerinden bazıları ele alınacaktır. 
Kaynaklar1. Karaduman, A. A., Alemdaroğlu, İ., & Yılmaz, Ö. T. (Eds.). (2014). Pediatrik nöromusküler hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon. Pelikan Kitabevi.
2. Karaduman, A. A., Yılmaz, Ö. T., & Akel, B. S. (Eds.). (2016). Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Cilt 2 Ortopedik-Pediatrik Rehabilitasyon). Hipokrat Yayınevi.
3. Tunca Yılmaz, Ö. (Editör). (2021). Nörolojik Rehabilitasyon Fizik Tedavi Uygulamalarında Nörobilim ve Nöroplastisite. Hipokrat Yayıncılık. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtılması, dersi işleme yöntemlerinin tartışılması ve kaynakların tanıtılması
2. HaftaAlt motor nöron üst motor nöron kavramı, farklılıkları nöroanatomik ve klinik özellikleri
3. HaftaAlt motor nöron üst motor nöron kavramı, farklılıkları nöroanatomik ve klinik özellikleri
4. HaftaÇocuklarda görülen alt motor nöron hastalıkları
5. HaftaÇocuklarda görülen alt motor nöron hastalıklarında fizyoterapi rehabilitasyon hedefleri ve program planlama
6. HaftaÇocuklarda görülen alt motor nöron hastalıklarında olgu ve klinik problem örneklerinin tartışılması
7. HaftaAra sınav
8. HaftaErişkinlerde görülen alt motor nöron hastalıklarında fizyoterapi rehabilitasyon hedefleri ve program planlama
9. HaftaErişkinlerde görülen alt motor nöron hastalıklarında olgu ve klinik problem örneklerinin tartışılması
10. HaftaAlt motor nöron hastalıklarının rehabilitasyonunda yararlanılan teknik destekler
11. HaftaAlt motor nöron hastalıklarının rehabilitasyonunda yararlanılan teknik destekler
12. HaftaAlt Motor nöron hastalıklarının uluslar arası fonksiyonel sınıflamalardaki yeri
13. HaftaAlt Motor nöron hastalıklarının uluslar arası fonksiyonel sınıflamalardaki yeri
14. HaftaAlt motor nöron hastalıklarında görülen fonksiyonel yetersizlik, özür ve engelin sosyal boyutu
15. HaftaAlt motor nöron hastalıklarında görülen fonksiyonel yetersizlik, özür ve engelin sosyal boyutu
16. HaftaYıl sonu sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11818
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3261240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Nöroloji Fizyoterapistliği alanına özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, sahip olduğu derin ve sistematik bilgiyi alandaki çalışmalarında kullanır. Alanı ile ilgili değerlendirme ve tedavilerde teknolojik araç ve gereçleri kullanır.    X
2. Nöroloji Fizyoterapistliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak nörolojik fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili diğer disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.X    
3. Nöroloji Fizyoterapistliği alanında kanıt değeri yüksek düzeyde araştırma veya projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde görev alır. Uygun istatistiksel yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, rapor haline getirir ve yayınlanmasında görev alır. Araştırmaların planlanması, uygulanması ve yazılması sırasında etik prensiplere uyar.     X
4. Mesleki bilgi ve becerlerini, sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır, interdisipliner ve multidisipliner çalışma prensiplerini benimser.X    
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve alan ile ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.X    
6. Nörolojik hastalıklarla ilgili toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. X    
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili araştırmalar yapar ve güncel gelişmeleri takip eder.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek