NFT609 - KLİNİK ARAŞTIRMALAR 4-NÖROMUSKÜLER BOZUKLUKLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KLİNİK ARAŞTIRMALAR 4-NÖROMUSKÜLER BOZUKLUKLAR | NFT609 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme Diğer: Konferans tip ders | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Sibel Aksu Yıldırım, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, Prof. Dr. Nezire Köse, Prof. Dr. Sevil Bilgin, Prof. Dr. Muhammed Kılınç, Prof. Dr. İpek Gürbüz, Doç. Dr. Selen Serel Arslan, Doç. Dr. Numan Demir, Doç. Dr. Ayla Fil Balkan, Doç. Dr. Yeliz Salcı, Doç. Dr. Ender Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Numan Bulut, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çetin | |||||
Dersin amacı | Alt motor nöron hastalıkları, klinik tipleri, üst motor nörondan farklılıkları ve fonksiyona yansımalarını öğretmek, rehabilitasyonunda başvurulacak yöntemler ile güncel yaklaşımları ele alarak öğrencinin konuyla ilişkili donanımını ve farkındalığını artırmaktır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders kapsamında alt motor nöron hastalıklarının klinik tipleri, üst motor nörondan farklılıkları, fizyoterapi rehabilitasyon yöntemlerinden bazıları ele alınacaktır. | |||||
Kaynaklar | 1. Karaduman, A. A., Alemdaroğlu, İ., & Yılmaz, Ö. T. (Eds.). (2014). Pediatrik nöromusküler hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon. Pelikan Kitabevi. 2. Karaduman, A. A., Yılmaz, Ö. T., & Akel, B. S. (Eds.). (2016). Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Cilt 2 Ortopedik-Pediatrik Rehabilitasyon). Hipokrat Yayınevi. 3. Tunca Yılmaz, Ö. (Editör). (2021). Nörolojik Rehabilitasyon Fizik Tedavi Uygulamalarında Nörobilim ve Nöroplastisite. Hipokrat Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması, dersi işleme yöntemlerinin tartışılması ve kaynakların tanıtılması |
2. Hafta | Alt motor nöron üst motor nöron kavramı, farklılıkları nöroanatomik ve klinik özellikleri |
3. Hafta | Alt motor nöron üst motor nöron kavramı, farklılıkları nöroanatomik ve klinik özellikleri |
4. Hafta | Çocuklarda görülen alt motor nöron hastalıkları |
5. Hafta | Çocuklarda görülen alt motor nöron hastalıklarında fizyoterapi rehabilitasyon hedefleri ve program planlama |
6. Hafta | Çocuklarda görülen alt motor nöron hastalıklarında olgu ve klinik problem örneklerinin tartışılması |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Erişkinlerde görülen alt motor nöron hastalıklarında fizyoterapi rehabilitasyon hedefleri ve program planlama |
9. Hafta | Erişkinlerde görülen alt motor nöron hastalıklarında olgu ve klinik problem örneklerinin tartışılması |
10. Hafta | Alt motor nöron hastalıklarının rehabilitasyonunda yararlanılan teknik destekler |
11. Hafta | Alt motor nöron hastalıklarının rehabilitasyonunda yararlanılan teknik destekler |
12. Hafta | Alt Motor nöron hastalıklarının uluslar arası fonksiyonel sınıflamalardaki yeri |
13. Hafta | Alt Motor nöron hastalıklarının uluslar arası fonksiyonel sınıflamalardaki yeri |
14. Hafta | Alt motor nöron hastalıklarında görülen fonksiyonel yetersizlik, özür ve engelin sosyal boyutu |
15. Hafta | Alt motor nöron hastalıklarında görülen fonksiyonel yetersizlik, özür ve engelin sosyal boyutu |
16. Hafta | Yıl sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 61 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nöroloji Fizyoterapistliği alanına özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, sahip olduğu derin ve sistematik bilgiyi alandaki çalışmalarında kullanır. Alanı ile ilgili değerlendirme ve tedavilerde teknolojik araç ve gereçleri kullanır. | X | ||||
2. Nöroloji Fizyoterapistliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak nörolojik fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili diğer disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Nöroloji Fizyoterapistliği alanında kanıt değeri yüksek düzeyde araştırma veya projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde görev alır. Uygun istatistiksel yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, rapor haline getirir ve yayınlanmasında görev alır. Araştırmaların planlanması, uygulanması ve yazılması sırasında etik prensiplere uyar. | X | ||||
4. Mesleki bilgi ve becerlerini, sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır, interdisipliner ve multidisipliner çalışma prensiplerini benimser. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve alan ile ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Nörolojik hastalıklarla ilgili toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili araştırmalar yapar ve güncel gelişmeleri takip eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek