MEA619 - ÖĞRENME ve ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI: GEOMETRİ ve ÖLÇME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖĞRENME ve ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI: GEOMETRİ ve ÖLÇME MEA619 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyesi 
Dersin amacıBu dersin temel amacı öğrencilerin matematikte ölçmenin anlamını kavramalarını ve uzunluk, zaman, alan, hacim ölçme gibi konuların öğretimi hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca geometri ve tarihsel gelişimine yönelik bilgileri öğrenmek, geometri öğrenme alanı, alt öğrenme alanları ve kazanımlarına dair bilgi sahibi olmak, etkili bir geometri öğretiminin nasıl yapılacağını açıklamak ve çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamlarının tasarlanması hedeflenmektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Geometri ve Tarihsel Gelişimi hakkında fikir sahibi olur.
  2. ? Geometri Öğretiminin Dayandığı Öğrenme Teorileri hakkında yorum yapar.
  3. ? Geometri Öğrenme Alanının Alt Öğrenme Alanları ve Kazanımlarını bilir.
  4. ? Van Hiele Geometrik Düşünme modeli ve düzeylerini bilir.
  5. ? Geometri Dersinde Öğrencilerin Bazı Kavram Yanılgıları ve Öğrenme Zorlukları hakkında yorum yapar.
  6. ? Nesnelerin özelliklerini ölçmenin ne demek olduğunu açıklayabilmeleri, tahmin yapabilme becerisi kazanabilmeleri,
  7. ? Ölçme konusunun diğer öğrenme alanları (sayılar, cebir, orantı, geometri, vb.) ile ilişkisini belirleyebilmeleri,
  8. ? Çocuklarda ölçme kavramının gelişimini tanımlayabilmeleri, ? Çocuklarda ölçme kavramının gelişebilmesi için standart olan ve olmayan ölçme birimlerinin rolünü ve kullanımını belirleyebilmesi, ? Ölçme konularının öğretimine yönelik ders planlayabilmeleri ve öğrenme ortamları oluşturabilmeleri beklenmektedir.
Dersin içeriği? Geometri ve Tarihsel Gelişimi,
? Geometri Öğretiminin Dayandığı Öğrenme Teorileri,
? Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi,
? Geometri öğretiminin temel ilkeleri,
? Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri,
? Temel geometri kavramları,
? Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları,
? Ölçmenin anlamı
? Çocuklarda ölçme kavramının gelişimi
? Çocuklarda tahmin becerisinin gelişimi
? Ölçme ve ölçü birimleri (standart olan ve olmayan)
? Uzunluk ölçme
? Çevre
? Alan ölçme
? Ağırlık ve kütle ölçümü
? Zaman ölçme
? Açıları ölçme
? Sıvıların ölçümü
? Hacim ve kapasite ölçümü 
Kaynaklar1.Van de Walle, J. (2006). Elementary and Middle School Mathematics: Teaching Developmentally (Fifth Edition). New York: Addison Wesley Longman, Inc.
2.Healy, C. C. (1993). Build-A-Book-Geometry: A story of student discovery. Key Curriculum Pres, USA.
3. İlkokul ve Ortaokul Matematik Dersi (1,2,3,4,5,6,7, ve 8. sınıflar) ÖğretimProgramı (2018) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
4. Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-williams, J. M.B. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim. 7. Basımdan Çeviri. Çeviri Editörü: Soner Durmuş. Nobel Akademik Yayıncılık. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGeometri Nedir? Geometrinin Tarihsel Gelişimi
2. HaftaGeometri Öğretiminin Dayandığı Öğrenme Teorileri
3. HaftaGeometri Öğretiminin İlkeleri
4. HaftaGeometri Öğrenme Alanının Alt Öğrenme Alanları ve Kazanımlarının İncelenmesi
5. HaftaÇocuklarda Geometrik Düşüncenin Gelişmesi- Van Hiele Modeli
6. HaftaGeometri Öğretiminde Bazı Kavram Yanılgıları ve Öğrenme Zorlukları
7. HaftaÖlçmenin anlamı
8. HaftaÇocuklarda ölçme kavramının gelişimi
9. HaftaTahmin becerisi ve ölçme
10. HaftaUzunluk ölçme ve çevre
11. HaftaAlan ölçme
12. HaftaAğırlık ve kütle ölçümü
13. HaftaZaman ölçme, sıvıların ölçümü, hacim ve kapasite
14. HaftaAçıları ölçme
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum15
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam90
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10440
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje23060
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3092200

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur.    X
2. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir.    X
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.  X  
4. İlköğretim ve ortaöğretim matematik alanında nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir.  X  
5. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.  X  
6. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim ve ortaöğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.    X
7. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.    X
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur.  X  
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.  X  
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek