MEA619 - ÖĞRENME ve ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI: GEOMETRİ ve ÖLÇME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENME ve ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI: GEOMETRİ ve ÖLÇME | MEA619 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilerin matematikte ölçmenin anlamını kavramalarını ve uzunluk, zaman, alan, hacim ölçme gibi konuların öğretimi hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca geometri ve tarihsel gelişimine yönelik bilgileri öğrenmek, geometri öğrenme alanı, alt öğrenme alanları ve kazanımlarına dair bilgi sahibi olmak, etkili bir geometri öğretiminin nasıl yapılacağını açıklamak ve çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamlarının tasarlanması hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Geometri ve Tarihsel Gelişimi, ? Geometri Öğretiminin Dayandığı Öğrenme Teorileri, ? Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi, ? Geometri öğretiminin temel ilkeleri, ? Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri, ? Temel geometri kavramları, ? Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, ? Ölçmenin anlamı ? Çocuklarda ölçme kavramının gelişimi ? Çocuklarda tahmin becerisinin gelişimi ? Ölçme ve ölçü birimleri (standart olan ve olmayan) ? Uzunluk ölçme ? Çevre ? Alan ölçme ? Ağırlık ve kütle ölçümü ? Zaman ölçme ? Açıları ölçme ? Sıvıların ölçümü ? Hacim ve kapasite ölçümü | |||||
Kaynaklar | 1.Van de Walle, J. (2006). Elementary and Middle School Mathematics: Teaching Developmentally (Fifth Edition). New York: Addison Wesley Longman, Inc. 2.Healy, C. C. (1993). Build-A-Book-Geometry: A story of student discovery. Key Curriculum Pres, USA. 3. İlkokul ve Ortaokul Matematik Dersi (1,2,3,4,5,6,7, ve 8. sınıflar) ÖğretimProgramı (2018) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. 4. Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-williams, J. M.B. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim. 7. Basımdan Çeviri. Çeviri Editörü: Soner Durmuş. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Geometri Nedir? Geometrinin Tarihsel Gelişimi |
2. Hafta | Geometri Öğretiminin Dayandığı Öğrenme Teorileri |
3. Hafta | Geometri Öğretiminin İlkeleri |
4. Hafta | Geometri Öğrenme Alanının Alt Öğrenme Alanları ve Kazanımlarının İncelenmesi |
5. Hafta | Çocuklarda Geometrik Düşüncenin Gelişmesi- Van Hiele Modeli |
6. Hafta | Geometri Öğretiminde Bazı Kavram Yanılgıları ve Öğrenme Zorlukları |
7. Hafta | Ölçmenin anlamı |
8. Hafta | Çocuklarda ölçme kavramının gelişimi |
9. Hafta | Tahmin becerisi ve ölçme |
10. Hafta | Uzunluk ölçme ve çevre |
11. Hafta | Alan ölçme |
12. Hafta | Ağırlık ve kütle ölçümü |
13. Hafta | Zaman ölçme, sıvıların ölçümü, hacim ve kapasite |
14. Hafta | Açıları ölçme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 90 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 4 | 40 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 2 | 30 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 30 | 92 | 200 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim ve ortaöğretim matematik alanında nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim ve ortaöğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek