MDN631 - MADEN SAHALARININ YENİDEN DÜZENLENMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MADEN SAHALARININ YENİDEN DÜZENLENMESİ MDN631 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. A.Kemal CENGİZ 
Dersin amacıBu dersin amacı, maden atıklarının çevresel etkisini azaltmak için depolamak, atıkların rehabilitasyonu ve terkedilen madenlerin tekrar doğaya geri kazanımıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Madencilik atıkların depolanması.
  2. Maden sahalarının rehabilitasyonu.
  3. Çevresel etki değerlendirmesi.
Dersin içeriğiAçık maden ocaklarının ıslahı konusunda, özellikle maden çıkarılan sahanın duraylılığının sağlanması ve restore edilmesidir. 
KaynaklarCharles, J.A., Building on fill:geotechnical aspects, 1993
Maden Kanunu
Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Yönetmeliği
Konu ile ilgili diğer yayınlar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAçık ocak madencilik yöntemleri
2. HaftaMadenlerde atıklar
3. HaftaMaden atıkların depolanması
4. HaftaAtık yığınlarının duraylılığı
5. HaftaMadenlerde ağaçlandırma
6. HaftaBirinci arasınav
7. HaftaMaden kanunu
8. HaftaMaden kanunu
9. HaftaÇevresel etki değerlendirmesi yönetmeliği
10. HaftaÇevresel etki değerlendirmesi yönetmeliği
11. Haftaİkinci arasınav
12. HaftaTerkedilmiş maden sahalarının rehabilitasyonu projelerinin incelenmesi
13. HaftaTerkedilmiş maden sahalarının rehabilitasyonu projelerinin incelenmesi
14. HaftaTerkedilmiş maden sahalarının rehabilitasyonu projelerinin incelenmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü2946210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.    X
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular.  X  
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.   X 
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.    X
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.    X
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.   X 
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.    X
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.  X  
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.  X  
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek