KTÇ 612 - BİLİM TEKNOLOJİ TOPLUM ve ÇEVRE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİM TEKNOLOJİ TOPLUM ve ÇEVRE | KTÇ 612 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Uzaktan Eğitim | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Ümit I. Erdoğan/Dr. Sinem Dinçol Özgür | |||||
Dersin amacı | Bilim, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki ilişkilerin farkına varma ve bu etkileşimleri açıklayabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması ile bilim/kimya, teknoloji alanındaki yeniliklerin kimya ve fen eğitimine etkilerinin incelenmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimin doğası, bilimsel araştırmanın basamakları, bilimsel okuryazarlık, teknoloji okuryazarlığı, teknolojinin toplumda yeri ve önemi, çevre eğitimi ve önemi, kimya, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki ilişkiler, kimya temelli teknolojiler, bilim ve teknoloji temelli çevre sorunları ve toplum yaşamına etkileri, bilim/kimya, teknoloji alanındaki yeniliklerin kimya eğitimine etkileri | |||||
Kaynaklar | Cheek, D. W. (1992). Thinking constructively about science, technology and society education. Albany, NY: SUNY Press. Çepni, S, Ayvacı, H. Ş., Bacanak, A. (2012).Bilim teknoloji toplum ve sosyal değişim. Trabzon: Celepler Matbaa. Demirci Güler, P. (2017). Fen bilimleri öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Doğan, N., Çakıroğlu, J., Bilican, K., & Çavuş, S. (2012). Bilimin doğası ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Gündüz, T. (2004). Çevre sorunları, Ankara: Gazi Kitabevi. Güncel ve bilimsel dergiler, Alanyazın |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilimin doğası, bilimsel bilginin bugünü ve geleceği |
2. Hafta | Bilimsel araştırmanın basamakları |
3. Hafta | Bilimsel okuryazarlık, teknoloji okuryazarlığı |
4. Hafta | Teknolojinin toplumda yeri ve önemi |
5. Hafta | Çevre bilinci, çevre problemleri, sürdürülebilir kalkınma, çevre eğitimi ve önemi |
6. Hafta | Bilim, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki ilişkiler ve etkileşimler |
7. Hafta | Vize |
8. Hafta | Kimyanın çeşitli alanlarında yenilikler ve insan hayatına etkileri |
9. Hafta | Bilim/Kimya temelli teknolojiler, bilim ve teknoloji temelli çevre sorunları ve toplum yaşamına etkileri |
10. Hafta | Bilim/Kimya temelli teknolojiler, bilim ve teknoloji temelli çevre sorunları ve toplum yaşamına etkileri |
11. Hafta | Bilim ve teknolojide değişen dengeler; bilim, teknoloji ve sosyal değişim arasındaki ilişkiler |
12. Hafta | Bilim, teknoloji, toplum ve çevre alanlarında literatür taraması ve eğitime yansımalarının incelenmesi |
13. Hafta | Bilim/kimya, teknoloji alanındaki yeniliklerin kimya ve fen eğitimine etkileri, literatür incelemesi |
14. Hafta | Rapor teslimi, Bilim/kimya, teknoloji alanındaki yeniliklerin kimya ve fen eğitimine etkileri, literatür incelemesi |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 35 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 22 | 22 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 29 | 97 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya eğitiminde, teknoloji ve çevre eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Kimya eğitiminde, teknoloji ve çevre eğitimi bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir. | X | ||||
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır. | X | ||||
5. Kimya eğitiminde, teknoloji ve çevre eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır. | X | ||||
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. | X | ||||
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir. | X | ||||
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar. | X | ||||
13. Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır. | X | ||||
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek