KTÇ 612 - BİLİM TEKNOLOJİ TOPLUM ve ÇEVRE

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLİM TEKNOLOJİ TOPLUM ve ÇEVRE KTÇ 612 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliUzaktan Eğitim 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Ümit I. Erdoğan/Dr. Sinem Dinçol Özgür 
Dersin amacıBilim, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki ilişkilerin farkına varma ve bu etkileşimleri açıklayabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması ile bilim/kimya, teknoloji alanındaki yeniliklerin kimya ve fen eğitimine etkilerinin incelenmesidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bilimi ve bilimsel bilgiyi tanımlar.
  2. 2. Bilim, teknoloji, toplum ve çevre ilişkisini kurar ve bu etkileşimleri açıklar.
  3. 3. Bilim/kimya ve teknolojinin toplumdaki yeri ve önemini açıklar.
  4. 4. Bilim, teknoloji ve çevre ile ilgili toplumsal sorunları tartışır.
  5. 5. Bilim/kimya ve teknolojiyi günlük yaşamdaki problemlerin çözümünde kullanır.
  6. 6. Bilim/kimya, teknoloji alanındaki yeniliklerin kimya ve fen eğitimine etkilerini açıklar.
Dersin içeriğiBilimin doğası, bilimsel araştırmanın basamakları, bilimsel okuryazarlık, teknoloji okuryazarlığı, teknolojinin toplumda yeri ve önemi, çevre eğitimi ve önemi, kimya, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki ilişkiler, kimya temelli teknolojiler, bilim ve teknoloji temelli çevre sorunları ve toplum yaşamına etkileri, bilim/kimya, teknoloji alanındaki yeniliklerin kimya eğitimine etkileri  
KaynaklarCheek, D. W. (1992). Thinking constructively about science, technology and society education. Albany, NY: SUNY Press.
Çepni, S, Ayvacı, H. Ş., Bacanak, A. (2012).Bilim teknoloji toplum ve sosyal değişim. Trabzon: Celepler Matbaa.
Demirci Güler, P. (2017). Fen bilimleri öğretimi. Ankara: Pegem Akademi
Doğan, N., Çakıroğlu, J., Bilican, K., & Çavuş, S. (2012). Bilimin doğası ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi
Gündüz, T. (2004). Çevre sorunları, Ankara: Gazi Kitabevi.
Güncel ve bilimsel dergiler, Alanyazın 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBilimin doğası, bilimsel bilginin bugünü ve geleceği
2. HaftaBilimsel araştırmanın basamakları
3. HaftaBilimsel okuryazarlık, teknoloji okuryazarlığı
4. HaftaTeknolojinin toplumda yeri ve önemi
5. HaftaÇevre bilinci, çevre problemleri, sürdürülebilir kalkınma, çevre eğitimi ve önemi
6. HaftaBilim, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki ilişkiler ve etkileşimler
7. HaftaVize
8. HaftaKimyanın çeşitli alanlarında yenilikler ve insan hayatına etkileri
9. HaftaBilim/Kimya temelli teknolojiler, bilim ve teknoloji temelli çevre sorunları ve toplum yaşamına etkileri
10. HaftaBilim/Kimya temelli teknolojiler, bilim ve teknoloji temelli çevre sorunları ve toplum yaşamına etkileri
11. HaftaBilim ve teknolojide değişen dengeler; bilim, teknoloji ve sosyal değişim arasındaki ilişkiler
12. HaftaBilim, teknoloji, toplum ve çevre alanlarında literatür taraması ve eğitime yansımalarının incelenmesi
13. HaftaBilim/kimya, teknoloji alanındaki yeniliklerin kimya ve fen eğitimine etkileri, literatür incelemesi
14. HaftaRapor teslimi, Bilim/kimya, teknoloji alanındaki yeniliklerin kimya ve fen eğitimine etkileri, literatür incelemesi
15. Hafta
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar135
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12448
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12222
Ara sınavlara hazırlanma süresi12828
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü2997180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kimya eğitiminde, teknoloji ve çevre eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.    X 
3. Kimya eğitiminde, teknoloji ve çevre eğitimi bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.     X
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.    X
5. Kimya eğitiminde, teknoloji ve çevre eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.  X  
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.   X 
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir.    X
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.   X 
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.   X 
13. Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.  X  
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.   X 
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek