KLM613 - KÜLTÜR KURAMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜR KURAMLARI | KLM613 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: ÖDEV | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. A. Nevin Yıldız | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin kültür kuramları hakkında genel bir bilgi edinmelerini ve bu kuramların kavramlarını kullanabilir hale gelmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, kültürün sosyal kuramda nasıl ele alındığı ve "kültürel dönemeç"ten sonra bu kavramın nasıl bir anahtar kavram haline geldiği incelenecektir. | |||||
Kaynaklar | Boltanski Luc, Eve Chiapello (2007) The New Sprit of Capitalism. Londra: Verso Bonnell E. Victoria ve Lynn Hunt (1999) Beyond the Cultural Turn. Londra: University of California Press. Bourdieu, Pierre (1984). Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste,transl. by Richard Nice. Cambridge: Harvard University Press. Durkheim, Emile (2005) Dini Hayatın İlkel Biçimleri. İstanbul: Ataç Yayınları. Erickson, Bonnie H. 1996. Culture, Class and Connections. American Journal of Sociology 102: 217-51 Geertz, Clifford. 1973. Thick Description: Toward an Interpretive Theory of Culture. Chapter 1 in The Interpretation of Cultures. New York: Basic. George, Simmel (1971) On Individuality and Social Forms. Chicago: University of Chicago Press. Lemert, Charles (2011) Durkheim'ın Hayaletleri: Kültürel Mantık ve Sosyal Şeyler. İstanbul: İş Bankası Yayınları. Marx, Karl and Friedrich Engels (2011)German Ideology. New York: New World Paperbacks. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klasik sosyal kuramda kültür. |
2. Hafta | Bir ideoloji olarak kültür |
3. Hafta | Eleştirel kuram |
4. Hafta | Eylem olarak kültür |
5. Hafta | Sınıflandırma ve ritüel |
6. Hafta | Yapısalcı kültür yaklaşımı |
7. Hafta | Kültürel dönemeç ve post yapısalcılık |
8. Hafta | Yapı ile fail geriliminde bir aracı kavram olarak kültür |
9. Hafta | Britanya kültürel çalışmaları |
10. Hafta | Kültürün üretimi ve alımlanması |
11. Hafta | Kültür ve hermenotik |
12. Hafta | Psikanalitik kültür yaklaşımları |
13. Hafta | Kültürel çalışmalarda yeni yaklaşımlar |
14. Hafta | Türkiye?de kültürel çalışmalar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 30 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 40 |
Sunum | 0 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 84 | 84 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 31 | 123 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kültür ve kitle iletişim alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hakimdir. | X | ||||
2. Kültür ve kitle iletişim alanındaki metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama becerisine ve değerlendirme gücüne sahiptir. | X | ||||
3. Kültür ve kitle iletişim alanında nicel ve nitel araştırma tekniklerini kullanabildiği araştırmalar tasarlayabilir, uygulayabilir, araştırma sonuçlarını yorumlar ve bu süreçlerin tümünü akademik kurallara uygun olarak özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Kültür ve kitle iletişim alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
5. Çalışma alanı ile ilgili olarak gerçekleştirilen ve kendisinin gerçekleştirdiği her tür etkinliği (projeler, yayınlar, araştırmalar) ilgili çevrelerle paylaşır. | X | ||||
6. Çalışma alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir, bunlara uygun davranır ve bu ilkelerin yaygınlaşması konusunda çalışır. | X | ||||
7. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak kültür, iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur. | X | ||||
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
10. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek