KLM613 - KÜLTÜR KURAMLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KÜLTÜR KURAMLARI KLM613 2. Yarıyıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Diğer: ÖDEV  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. A. Nevin Yıldız 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencilerin kültür kuramları hakkında genel bir bilgi edinmelerini ve bu kuramların kavramlarını kullanabilir hale gelmelerini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Klasik sosyal kuramlarda kültür kavramının nasıl ele alındığını anlatabilecekler,
  2. Kültür kavramının zaman içindeki değişimini açıklayabilecekler,
  3. Farklı yaklaşımların temel yöntemlerini ayırt edebilecekler.
Dersin içeriğiBu derste, kültürün sosyal kuramda nasıl ele alındığı ve "kültürel dönemeç"ten sonra bu kavramın nasıl bir anahtar kavram haline geldiği incelenecektir.  
KaynaklarBoltanski Luc, Eve Chiapello (2007) The New Sprit of Capitalism. Londra: Verso
Bonnell E. Victoria ve Lynn Hunt (1999) Beyond the Cultural Turn. Londra: University of California Press.
Bourdieu, Pierre (1984). Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste,transl. by Richard Nice. Cambridge: Harvard University Press.
Durkheim, Emile (2005) Dini Hayatın İlkel Biçimleri. İstanbul: Ataç Yayınları.
Erickson, Bonnie H. 1996. Culture, Class and Connections. American Journal of Sociology 102: 217-51
Geertz, Clifford. 1973. Thick Description: Toward an Interpretive Theory of Culture. Chapter 1 in The Interpretation of Cultures. New York: Basic.
George, Simmel (1971) On Individuality and Social Forms. Chicago: University of Chicago Press.
Lemert, Charles (2011) Durkheim'ın Hayaletleri: Kültürel Mantık ve Sosyal Şeyler. İstanbul: İş Bankası Yayınları.
Marx, Karl and Friedrich Engels (2011)German Ideology. New York: New World Paperbacks. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKlasik sosyal kuramda kültür.
2. HaftaBir ideoloji olarak kültür
3. HaftaEleştirel kuram
4. HaftaEylem olarak kültür
5. HaftaSınıflandırma ve ritüel
6. HaftaYapısalcı kültür yaklaşımı
7. HaftaKültürel dönemeç ve post yapısalcılık
8. HaftaYapı ile fail geriliminde bir aracı kavram olarak kültür
9. HaftaBritanya kültürel çalışmaları
10. HaftaKültürün üretimi ve alımlanması
11. HaftaKültür ve hermenotik
12. HaftaPsikanalitik kültür yaklaşımları
13. HaftaKültürel çalışmalarda yeni yaklaşımlar
14. HaftaTürkiye?de kültürel çalışmalar
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)010
Laboratuar00
Uygulama030
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler040
Sunum020
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama23060
Proje000
Ödevler18484
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü31123270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kültür ve kitle iletişim alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hakimdir.    X
2. Kültür ve kitle iletişim alanındaki metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama becerisine ve değerlendirme gücüne sahiptir.   X 
3. Kültür ve kitle iletişim alanında nicel ve nitel araştırma tekniklerini kullanabildiği araştırmalar tasarlayabilir, uygulayabilir, araştırma sonuçlarını yorumlar ve bu süreçlerin tümünü akademik kurallara uygun olarak özgün eserler haline getirir.   X 
4. Kültür ve kitle iletişim alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir.     X
5. Çalışma alanı ile ilgili olarak gerçekleştirilen ve kendisinin gerçekleştirdiği her tür etkinliği (projeler, yayınlar, araştırmalar) ilgili çevrelerle paylaşır.  X  
6. Çalışma alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir, bunlara uygun davranır ve bu ilkelerin yaygınlaşması konusunda çalışır.    X 
7. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak kültür, iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur.   X  
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.     X
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.   X  
10. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek