KHK735 - ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİ KAPSAMINDA KİŞİSEL VERİLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİ KAPSAMINDA KİŞİSEL VERİLER | KHK735 | 1. Yarıyıl | 3 | 3 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Faruk Bilir | |||||
Dersin amacı | Ders, Anayasa Hukukunda özel hayatın korunması bağlamında incelenecektir. Bu bağlamda Kişisel Verilerin Korunması Kanunu?nu Ulusal ve Uluslararası Sözleşmeler, İçtihatlar, Sektör Değerlendirmeleri Çerçevesinde Detaylı Analiz Etme ve Katılımcılara Bu Alanda Anlama ve İrdeleme Yetisi Kazandırmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kişisel verilerin korunmasını isteme hakkı ve bu hakkın sınırlarının analizi ve analizin mevzuat, sözleşmeler, içtihatlar, kararlar, uygulama örnekleriyle detaylandırılması. | |||||
Kaynaklar | Sunum slaytları ve konuya ilişkin çeşitli dokümanlar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kişisel Verilerin Korunmasına ilişkin Genel Hususlar ve Kişisel Verilerin Korunmasının Anayasal Bir Hak Olması |
2. Hafta | Ülkemizde Kişisel Verilerin Korunması Mevzuatı ve İçtihatlar |
3. Hafta | Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Açısından Önem Arz Eden Tanımlar |
4. Hafta | Kişisel Verilerin İşlenmesine ilişkin Genel İlkeler ve Veri Sahibinin Aydınlatılması |
5. Hafta | Kişisel Verilerin İşlenme Şartları (I) |
6. Hafta | Kişisel Verilerin İşlenme Şartları (II) |
7. Hafta | Veri Sahibinin Hakları ve Kişisel Verilerin Silinmesi Yok Edilmesi ve Anonimleştirilmesi |
8. Hafta | Kişisel Verilerin Aktarılması |
9. Hafta | Veri Sorumlusu ve Veri İşleyenin Sorumlulukları |
10. Hafta | Kişisel Verileri Koruma Kurumu ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu |
11. Hafta | Veri Sorumluları Sicili |
12. Hafta | Yaptırımlar |
13. Hafta | Dönem Sunumları |
14. Hafta | Dönem Sunumları |
15. Hafta | Dönem Sunumları |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 170 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 1 | 13 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 50 | 100 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 55 | 55 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 31 | 199 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
2. Kamu Hukuku alanına ilişkin derin analiz yapma, bir konuyu çok boyutlu irdeleme ve tartışma becerisine sahip olur. | X | ||||
3. Kamu Hukukuna ilişkin konular hakkında inceleme, makale, bildiri, kitap gibi eserler üretir. | X | ||||
4. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur. | X | ||||
6. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek