KHK726 - ABD ANAYASA YARGISINDA İNSAN HAKLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ABD ANAYASA YARGISINDA İNSAN HAKLARI | KHK726 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Çetin ARSLAN | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, hukuk sisteminin temel sorunlarından olan insan hakları ihlalleri hakkında ABD Yüksek Mahkemesi?nin verdiği kararlar üzerinden tartışmalar yürütmek ve Anglo-Amerikan sisteminde insan hakları yaklaşımını karşılaştırmalarla anlayabilmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ABD Yüksek Mahkeme kararlarının tahlili, bir kavram olarak insan hakları, karşılaştırmalı insan hakları kararları, Daha çok 1. Değişiklikle(First Amendment) ilgili ABD Yüksek Mahkemesi örneklerine dikkat çekilecektir. | |||||
Kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İnsan Hakları Kavramı ve ABD Anayasası: Marbury v Madison |
2. Hafta | ABD Anayasasında ek değişiklikler: 1., 5., 8., 14. vs Değişiklikler |
3. Hafta | İfade Özgürlüğü hakkındaki davalar (NY Times v Sullivan, NY Times v USA (Pentagon Papers)) |
4. Hafta | Bartnicki v Vopper, Brandenburg v Ohio |
5. Hafta | İfade özgürlüğü bağlamında nefret söylemi: Texas v Johnson |
6. Hafta | Simon, Schuster |
7. Hafta | Özel hayatın gizliliği, Aile mahremiyetine saygı: Meyer v Nebraska, Dandrigde v Williams |
8. Hafta | Griswold v Connecticut |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Seçilen bir kararın tahlili |
11. Hafta | Seçilen bir kararın tahlili |
12. Hafta | Seçilen bir kararın tahlili |
13. Hafta | Seçilen bir kararın tahlili |
14. Hafta | Seçilen bir kararın tahlili |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 46 | 46 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 31 | 162 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
2. Kamu Hukuku alanına ilişkin derin analiz yapma, bir konuyu çok boyutlu irdeleme ve tartışma becerisine sahip olur. | X | ||||
3. Kamu Hukukuna ilişkin konular hakkında inceleme, makale, bildiri, kitap gibi eserler üretir. | X | ||||
4. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur. | X | ||||
6. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek