KEP605 - KANSERE ÖZEL TEMEL İSTATİSTİK KAVRAMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KANSERE ÖZEL TEMEL İSTATİSTİK KAVRAMLAR | KEP605 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mutlu Hayran, Dr. Öğr.Gör. Deniz Yüce | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin kansere özel temel istatistik kavramlar hakkında öğrendikleri bilgiler ile kanser alanındaki yayınlarda kullanılan istatistik yöntemleri anlayabilmeleri ve kendi ürettikleri verilere ait temel istatistik yöntemleri doğru kullanma becerisine ulaşmaları hedeflenmektedir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Olasılık teorisi ve olasılık dağılım fonksiyonları ile ilgili temel kavramlar, Kanserde sık kullanılan parametreler ve dağılım özellikleri, İstatistiksel test ve istatistiksel çıkarım kavramları, Parametrik ve nonparametrik test kavramları, Test seçiminde temel varsayımlar ve uygun test seçim algoritması, Tek grup için oran, kategorik dağılım ve ortalama ile ilgili istatistiksel testler, İki grubu karşılaştırmada oran, Değişkenler arası ilişkiler ve korelasyon analizi, Regresyon analizinde temel konular, Varyans analizinde temel konular. | |||||
Kaynaklar | 1. JL Fleiss. Statistical Methods for Rates and Proportions. Wiley Series in Probability and Statistics, New York, 1981. 2. NE Breslow, NE Day. Statistical Methods In Cancer Research. Volume I. IARC Scientific Publications, No. 32, Lyon, 1980. 3. M Hayran, O Özdemir. Bilgisayar İstatistik ve Tıp. Hekimler Yayın Birliği, Ankara, 1996. 4. CH Hennekens, JE Buring. Epidemiology in Medicine. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 1987. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Olasılık teorisi ve olasılık dağılım fonksiyonları ile ilgili temel kavramlar |
2. Hafta | Kanserde sık kullanılan parametreler ve dağılım özellikleri |
3. Hafta | İstatistiksel test ve istatistiksel çıkarım kavramları-1 |
4. Hafta | İstatistiksel test ve istatistiksel çıkarım kavramları-2 |
5. Hafta | Parametrik ve nonparametrik test kavramları |
6. Hafta | Test seçiminde temel varsayımlar ve uygun test seçim algoritması-1 |
7. Hafta | Test seçiminde temel varsayımlar ve uygun test seçim algoritması-2 |
8. Hafta | Tek grup için oran, kategorik dağılım ve ortalama ile ilgili istatistiksel testler-1 |
9. Hafta | Tek grup için oran, kategorik dağılım ve ortalama ile ilgili istatistiksel testler-2 |
10. Hafta | İki grubu karşılaştırmada oran, kategorik dağılım ve ortalama ile ilgili istatistiksel testler-1 |
11. Hafta | İki grubu karşılaştırmada oran, kategorik dağılım ve ortalama ile ilgili istatistiksel testler-2 |
12. Hafta | Değişkenler arası ilişkiler ve korelasyon analizi |
13. Hafta | Regresyon analizi |
14. Hafta | Varyans analizi-1 Varyans analizi-2 |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 15 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 27 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 4 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 43 | 147 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kök hücrenin; genel özellikleri, moleküler yapısı, gelişim süreci, biyokimyasal metabolizması ile ilgili güncel bilgilere sahip olur, | |||||
2. Kök hücre ve mikroçevre etkileşimlerini kavrar, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
3. Kök hücrelerin doku-organ gelişimi ve işlevindeki rollerini değerlendirir. | |||||
4. Kök hücrelerin iyileşme süreçlerine katkıları, yenileyici tıpta ve doku mühendisliğindeki uygulamalarını anlar, disiplinler arası etkileşimi kavrar, ulusal ve uluslararası sağlık politikaları ile ülkenin öncelikleri doğrultusunda değerlendirir. | |||||
5. Klinik uygulamalara yönelik yasal düzenlemeler ve etik yaklaşımların hakkında bilgi sahibi olur, bunların birey ve toplum için önemini bilerek etik ilkelere riayet eder. | |||||
6. Kök Hücre alanı ile ilgili güncel gelişme ve teknolojileri takip eder, alana özgü cihaz ve aletleri bilir ve temel kök hücre tekniklerini kullanır | |||||
7. Bilişim teknolojilerini yaşamında etkili olarak kullanır | |||||
8. Kök Hücre Bilimleri ile ilgili konuları ulusal ve uluslararası düzeyde tartışacak, problem çözecek bilgi, beceri ve yabancı dile sahiptir ve bu bilgileri yaşam boyu öğrenme ilkelerini edinir | |||||
9. Bilimsel ortamlarda kuramsal ve uygulamalar konusundaki görüşlerini bağımsız ve/veya ekip olarak sunar, uzman kişiler ile sistemli olarak tartışır, savunur ve normları sorgular, sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |||||
10. Araştırma çıktılarını istatiksel yöntemlerle analiz eder, kanıta dayalı olarak raporlar veya ulusal/uluslararası bilimsel alanlarda sunar. | X | ||||
11. Kök hücre laboratuvar çalışma standartlarını bilir, verilerin toplanması ve kayıtlanmasında bilimsel, etik ve biyogüvenlik kurallarını uygular. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek