KAY743 - TÜRKİYE'DE GÜNCEL SİYASAL TARTIŞMALAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE GÜNCEL SİYASAL TARTIŞMALAR | KAY743 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu ders, Türkiye'de güncel siyasal tartışmaları; demokrasi, kimlik, ideoloji ve İslam olmak üzere dört temel konu üzerinden tartışmayı hedeflemektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dersin içeriğini, Osmanlı'dan başlayarak 2000'li yıllara Türkiye'de siyasal sistemin evrimi ve bu evrime bağlı olarak Türkiye'de siyasal yaşama hakim olan demokrasi, din, kimlik ve ideoloji gibi konular üzerine tartışmalar oluşturmaktadır. | |||||
Kaynaklar | Ahmad, F. (1994). Demokrasi Sürecinde Türkiye, 1945-1980, İstanbul: Hil Yayınları. Karpat, K. (2005b). İslam'ın Siyasallaşması. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Karpat, K. (2010). Türk Demokrasi Tarihi. İstanbul: Timaş Yayınları. Karpat, K. (2011a). Osmanlı'dan Günümüze Kimlik ve İdeoloji. İstanbul: Timaş Yayınları. Karpat, K. (2011b). Türk Siyasi Tarihi. Siyasal Sistemin Evrimi. İstanbul: Timaş Yayınları. Zürcher, E. J. (2004). Modernleşen Türkiye'nin Tarihi, İstanbul: İletişim Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı: Kapsam, Önem ve Kurallar |
2. Hafta | Türkiye'de Siyasal Sistemin Evrimi 1 |
3. Hafta | Türkiye'de Siyasal Sistemin Evrimi 2 |
4. Hafta | Türkiye'de Siyasal Sistemin Evrimi 3 |
5. Hafta | Türkiye'de Modernleşme ve Batılılaşma Tartışmaları |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Türkiye'de Demokrasinin Gelişimi 1 |
8. Hafta | Türkiye'de Demokrasinin Gelişimi 2 |
9. Hafta | Türkiye'de Demokrasi Üzerine Güncel Tartışmalar |
10. Hafta | Osmanlı Kimliğinden Türk Kimliğine Geçiş |
11. Hafta | Türkiye'de Kimlik Meselesi Üzerine Güncel Tartışmalar |
12. Hafta | Osmanlı Geçmişi ve İdeoloji |
13. Hafta | Türkiye'de İdeoloji Üzerine Güncel Tartışmalar |
14. Hafta | Türkiye'de Islam Meselesi Üzerine Güncel Tartışmalar |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 17 | 204 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 37 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının kuram ve uygulama bilgilerine üst düzeyde hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve bu süreçte karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. Özgün düşüncelerle alanına yenilik getirebilir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. | X | ||||
4. Alanındaki yeni gelişmeleri ve yayınları takip eder. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. Bu süreçte yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili çok iyi düzeyde bilir ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Bilimsel yayın üreterek ve alanındaki ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak yaptığı sunumlarla bilime katkı sağlar. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışı ile toplumu aydınlatma bilincine ve yetkinliğine sahiptir. Birikimini topluma yol göstermek için kullanmaya gayret eder. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne gerek ulusal gerek uluslararası düzeyde katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek