KAY710 - SİYASET ve MEDYA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SİYASET ve MEDYA | KAY710 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Dersin temel amacı, öğrencilere bu konuda teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri vermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İletişim ve kitle iletişimi; kitle iletişim teorileri; medya, toplum ve siyasal sistem; siyasal propaganda; reklam ve siyasal reklam; siyasal tanıtım ve pazarlama; örnek olay olay incelemeleri üzerinden Türkiye'de siyaset ve medya ilişkileri. | |||||
Kaynaklar | Chomsky, N. (1993) Medya Denetimi. İstanbul: Tüm Zamanlar. Kesne, J. (1991) Medya ve Demokrasi. İstanbul: Ayrıntı. McQuail, Denis (1990) Mass Communication Theory: an Introduction. London: Sage. Negrine, Ralph (1991) "Politics and the Mass Media", Politics and the Mass Media in Britain. New York: Routledge, pp. 1-22. Negrine, Ralph (1991) "News and the Production of News", Politics and the Mass Media in Britain. New York: Routledge, pp. 137-162. Reeves, Geoffrey (1993) "Dominant Perspective", in Communications and the Third World, London: Routledge, pp. 23-43. Reeves, Geoffrey (1993) "Media Imperialism Thesis", in Communications and the Third World, London: Routledge, pp. 53-69. Schesinger, P. (1998) Medya, Devlet ve Ulus. İstanbul: Ayrıntı. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Medya ve Siyasal Sistemler |
3. Hafta | Demokrasi Kavramının Medya ile İlişkisi |
4. Hafta | Siyasi Partiler ve Medya |
5. Hafta | Medya ve Kitle İletişim Araçları |
6. Hafta | Ara Sınav I |
7. Hafta | Bireyin Siyasal Hayata Katılımında Medya Etkisi |
8. Hafta | Medya ve İletişime Yaklaşımlar |
9. Hafta | Türkiye'de Medya ve İletişim İlişkisi |
10. Hafta | Türkiye'de Seçimlerde Medyanın Etkisi |
11. Hafta | Ara Sınav II |
12. Hafta | Siyasal Yönlendirme ve Kitle İletişim Araçları |
13. Hafta | Küresel Siyasal Yaklaşımlarda Medya, I |
14. Hafta | Küresel Siyasal Yaklaşımlarda Medya, II |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 19 | 228 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 42 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının kuram ve uygulama bilgilerine üst düzeyde hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve bu süreçte karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. Özgün düşüncelerle alanına yenilik getirebilir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. | X | ||||
4. Alanındaki yeni gelişmeleri ve yayınları takip eder. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. Bu süreçte yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili çok iyi düzeyde bilir ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Bilimsel yayın üreterek ve alanındaki ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak yaptığı sunumlarla bilime katkı sağlar. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışı ile toplumu aydınlatma bilincine ve yetkinliğine sahiptir. Birikimini topluma yol göstermek için kullanmaya gayret eder. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne gerek ulusal gerek uluslararası düzeyde katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek