KİM784 - POLİMER KİMYASINDA GÜNCEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
POLİMER KİMYASINDA GÜNCEL KONULAR | KİM784 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Polimer Kimyası I ve II | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Murat Şen | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, polimer kimyası ve teknolojisinde öne çıkan yeni konuları, gelişmeleri öğrenciye aktarmaktır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders tematik bir içerik taşımaktadır: İleri biyomateryaller Moleküler baskılama, prensipler, uygulamalar Elektroeğirme Elektrokromizm ve elektrokromik gereçler Yüzeyde başlatılan kontrollü polimerizasyon Plazma polimerizasyonu Elektroreolojik süspansiyonlar ve uygulamaları Optoelektronik ve biyolojik uygulamalar için konjuge polimerler Polimerlerde nano-yapı oluşturulması Kompozit malzemeler Kendi kendini tamir eden polimerler | |||||
Kaynaklar | Progress in Polymer Science Advances in Polymer Chemistry isimli bilimsel dergiler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Polimer kimyasında yeni eğilimler, konular |
2. Hafta | İleri biyomateryaller |
3. Hafta | Moleküler baskılama, prensipler, uygulamalar |
4. Hafta | Elektroeğirme |
5. Hafta | Elektrokromizm ve elektrokromik gereçler |
6. Hafta | Ödev |
7. Hafta | Yüzeyde başlatılan kontrollü polimerizasyon |
8. Hafta | Plazma polimerizasyonu |
9. Hafta | Elektroreolojik süspansiyonlar ve uygulamaları |
10. Hafta | Optoelektronik ve biyolojik uygulamalar için konjuge polimerler |
11. Hafta | Ödev |
12. Hafta | Polimerlerde nano-yapı oluşturulması |
13. Hafta | Kompozit malzemeler |
14. Hafta | Kendi kendini tamir eden polimerler |
15. Hafta | Ödev |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 35 | 105 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 32 | 104 | 291 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisansla uzmanlaşır ve alanına yenilikçi bilimsel kavramlar getirir. | X | ||||
2. Disiplinlerarası etkileşimi değerlendirerek karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlar elde eder. | X | ||||
3. Alanındaki yeni bilgileri önyargısız bir şekilde değerlendirir, eleştirir, yorumlar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanında yeni fikirler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir veya farklı alanlara uyarlar. | X | ||||
5. Alanında ileri bilgi ve tecrübesiyle farklı araştırma yöntemleriyle bilimsel stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Ulusal/uluslararası hakemli dergilerde özgün makaleler yayınlayarak bilimsel birikime katkıda bulunur. | X | ||||
7. Alanında liderlik yaparak özgün çalışmalar ve disiplinlerarası sorunların çözümüne katkı sağlar. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme ile sorun çözme yeteneklerini kullanarak yeni düşünceler ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
9. Alanında yetkin kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunur ve etkili iletişim kurar. | X | ||||
10. Yabancı dil kullanarak uluslararası kaynaklara erişir, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışır. | X | ||||
12. Alanındaki ilerlemeleri takip eder, içselleştirir ve toplumun bilgi toplumu ve sürdürülebilirlik sürecine katkı sağlar. | X | ||||
13. Alanıyla ilgili veri yönetimini toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek etkin ve güvenli bir şekilde yönetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek