KİM722 - POLİMERLERİN KARAKTERİZASYONU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
POLİMERLERİN KARAKTERİZASYONU | KİM722 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Polimer Kimyası I ve II | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Murat Şen | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin polimerlerin çeşitli özelliklerinin incelenmesi, anlaşılması konularında eğitilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders anabaşlıkları ile şu konuları kapsamaktadır: Polimerlerin çözünmesi ve çözücü seçimi Molekül ağırlığı dağılımı ve ortalama türleri Kolligatif özellikler ve sayıca ortalama molekül ağırlığı tayini Işık saçılması ve ağırlıkça ortalama molekül ağırlığı tayini Çözelti viskozitesi ve viskozite ortalama molekül ağırlığı tayini Büyüklükçe Ayırma Kromatografisi Mekanik Özellikler, elastik modülüs, dayanma direnci, kopmadaki uzama, dayanıklılık Termal özellikler, erime, camsılaşma, kristallenme Yüzey karakterizasyonu, değme açısı | |||||
Kaynaklar | Experimental Methods in Polymer Chemistry, Jan Rabek, Wiley Int. Ed., New York Polymer Characterization, D. Campbell, R.A. Pethrick, J.R. White Stanley Thornes, Cornwall Introduction to Physical Polymer Science, L.H. Sperling, Wiley-Interscience, New York |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Polimerlerin çözünürlüğü, çözünürlük parametresi |
2. Hafta | Ortalama molekül ağırlığı türleri |
3. Hafta | Kolligatif özelliklerle molekül ağırlığı tayini |
4. Hafta | Işık saçılması ile molekül ağırlığı tayini |
5. Hafta | Büyüklükçe Ayırma Kromatografisi |
6. Hafta | MALDI-TOFF |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Statik Mekanik Özellikler |
9. Hafta | Dinamik Mekanik özellikler |
10. Hafta | Termal Özellikler, TGA ve DSC |
11. Hafta | Camsı Geçiş ve Kristallinite tayini |
12. Hafta | Topoloji, AFM |
13. Hafta | Yüzey özellikleri, değme açısı |
14. Hafta | Diğer özellikler |
15. Hafta | Ödev |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 30 | 90 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 32 | 138 | 297 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisansla uzmanlaşır ve alanına yenilikçi bilimsel kavramlar getirir. | X | ||||
2. Disiplinlerarası etkileşimi değerlendirerek karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlar elde eder. | X | ||||
3. Alanındaki yeni bilgileri önyargısız bir şekilde değerlendirir, eleştirir, yorumlar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanında yeni fikirler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir veya farklı alanlara uyarlar. | X | ||||
5. Alanında ileri bilgi ve tecrübesiyle farklı araştırma yöntemleriyle bilimsel stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Ulusal/uluslararası hakemli dergilerde özgün makaleler yayınlayarak bilimsel birikime katkıda bulunur. | X | ||||
7. Alanında liderlik yaparak özgün çalışmalar ve disiplinlerarası sorunların çözümüne katkı sağlar. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme ile sorun çözme yeteneklerini kullanarak yeni düşünceler ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
9. Alanında yetkin kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunur ve etkili iletişim kurar. | X | ||||
10. Yabancı dil kullanarak uluslararası kaynaklara erişir, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışır. | X | ||||
12. Alanındaki ilerlemeleri takip eder, içselleştirir ve toplumun bilgi toplumu ve sürdürülebilirlik sürecine katkı sağlar. | X | ||||
13. Alanıyla ilgili veri yönetimini toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek etkin ve güvenli bir şekilde yönetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek