KİM632 - MOLEKÜLER SPEKTROSKOPİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER SPEKTROSKOPİ | KİM632 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nuran Özçiçek Pekmez | |||||
Dersin amacı | Moleküler simetri ve grup teori konusu ile ilgili temel bilgileri ve bu bilgileri bazı uygulama alanlarında (optikçe aktiflik, Nükleer Magnetik Rezonans Spektroskopi, kimyasal bağlanma ve moleküler titreşimler) kullanmayı öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Moleküllerin Fotonlarla Etkileşimi, Moleküler Orbital Teori, Simetri, Nokta Grubu ve Karakter Tablosu, Non-degenerate ve Degenerate Gösterimler, Matriksler, Kimyasal Bağlanma ve Moleküler Titreşimleri ile İlgili Uygulamalar | |||||
Kaynaklar | A. Vincent, Molecular Symmetry and Group Theory, Wiley, 1976 Milton Orchin and H.H. Jaffe, Symmetry Orbitals and spectra, Wiley: New York, 1970 Istvan Hargittai, Magdolna Hargittai, Symmetry Through the Eyes of a Chemist: New York, 1987 C. N. Banwell, Fundamentals of Molecular Spectroscopy, McGraw-Hill Book Company, 1972 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Moleküllerin Fotonlarla Etkileşimi |
2. Hafta | Moleküler Orbital Teori, Simetri, Nokta Grubu ve Karakter Tablosu (Milton Orchin and H.H. Jaffe, Symmetry Orbitals and spectra, Chapter: 3, 5) |
3. Hafta | Simetri Elementleri ve Operasyonları, Nokta Grupları (A. Vincent, Molecular Symmetry and Group Theory, Chapter: 1, 2) |
4. Hafta | Simetri, Nokta Grubu ve Karakter Tablosu (Optikçe Aktiflik, Nuclear Magnetic Rezonance Spectroscopy) (Milton Orchin and H.H. Jaffe, Symmetry Orbitals and spectra, Chapter: 5) |
5. Hafta | Non-degenerate Gösterimler ve Matriksler (A. Vincent, Molecular Symmetry and Group Theory, Chapter: 3, 4) |
6. Hafta | Degenerate Gösterimler (A. Vincent, Molecular Symmetry and Group Theory, Chapter: 5) |
7. Hafta | Kimyasal Bağlanma ile İlgili Uygulamalar (A. Vincent, Molecular Symmetry and Group Theory, Chapter: 6) |
8. Hafta | Kimyasal Bağlanma ile İlgili Uygulamalar, ve Moleküler Titreşimler için uygulamalar (A. Vincent, Molecular Symmetry and Group Theory, Chapter: 6, 7) |
9. Hafta | Moleküler Titreşimler için uygulamalar (A. Vincent, Molecular Symmetry and Group Theory, Chapter: 7) |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | UV spektrumlarının moleküllerin yapısının tayininde kullanılması |
12. Hafta | IR ve RAMAN spektrumlarının moleküllerin yapısının tayininde kullanılması |
13. Hafta | IR ve RAMAN spektrumlarının moleküllerin yapısının tayininde kullanılması |
14. Hafta | Ödevler ve sunumlar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Dönem sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 13 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 4 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 40 | 70 | 186 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler. | X | ||||
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur. | X | ||||
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | ||||
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir. | X | ||||
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek