JEM611 - MİKROPALEONTOLOJİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MİKROPALEONTOLOJİ II JEM611 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 3 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Laboratuvar Uygulamaları  
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Cemal TUNOĞLU 
Dersin amacıBazı mikropaleontoloji gruplarına ait olan (Diatome, Radiolaria, Kitinozoa, Dinoflagellat, Akritark, Polen, Spor ve Alglerin)örneklerin öğrenilmesi ve incelenmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yedi önemli mikrofosil grununun sistematik konumları öğrenecektir.
  2. Bunların kavkı yapıları ve çeşitlerini öğrenecektir.
  3. Ortamsal önemlerini öğrenecektir.
  4. Kronostratigrafik önemleri ile yaşadıkları ortamlar hakkında yorumlama ve öngörülerde bulunabilecektir.
Dersin içeriğiDiatome, Radiolaria, Kitinozoa, Dinoflagellat, Akritark, Polen, Spor ve Alglerin fosil özellikleri ve belirli cinslerin sistematik tanımları. 
KaynaklarBremer, H., 1978. Paleontoloji, Ege Üniv. Fen Fakültesi Kitapları Serisi, 46, 450s.
Meriç, E., 1983. Foraminiferler, MTA yayınları, Eğitim serisi: 26, 151 s.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMikropaleontolojiye giriş, Mikroskop tanıtımı ve teknik özellikleri
2. HaftaFosilleşme ortamları, Mikroskop kullanım teknikleri
3. HaftaBiyostratigrafi, Mikrofosillerde Aksiyal, ekvatoriyal, oblik, transversal, tanjansiyel, boyuna, enine kesit tipleri
4. HaftaTaksonomi, sistematik
5. HaftaProtista grubu, Protista mikroskop incelemeleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaSpor ve polenler, Spor ve Pollen mikroskop incelemeleri
8. HaftaRadiolarialar, Radiolaria mikroskop incelemeleri
9. HaftaDiatomaler, Diatome mikroskop incelemeleri
10. HaftaAkritarklar, Akritarkların mikroskop incelemeleri
11. HaftaKitinozoalar, Kitinozoaların mikroskop incelemeleri
12. HaftaAra sınav
13. HaftaDinoflagellatlar, Dinoflagellatların mikroskop incelemeleri
14. HaftaAlgler, Alglerin mikroskop incelemeleri
15. HaftaGenel sınav
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar1020
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 10 3 30
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)51050
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3663225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır.    X
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir.   X 
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır.   X 
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir.   X 
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır.    X
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir.  X   
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir.    X
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır.  X  
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar.   X 
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır.   X 
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek