JEM611 - MİKROPALEONTOLOJİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MİKROPALEONTOLOJİ II | JEM611 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 3 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Laboratuvar Uygulamaları | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Cemal TUNOĞLU | |||||
Dersin amacı | Bazı mikropaleontoloji gruplarına ait olan (Diatome, Radiolaria, Kitinozoa, Dinoflagellat, Akritark, Polen, Spor ve Alglerin)örneklerin öğrenilmesi ve incelenmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Diatome, Radiolaria, Kitinozoa, Dinoflagellat, Akritark, Polen, Spor ve Alglerin fosil özellikleri ve belirli cinslerin sistematik tanımları. | |||||
Kaynaklar | Bremer, H., 1978. Paleontoloji, Ege Üniv. Fen Fakültesi Kitapları Serisi, 46, 450s. Meriç, E., 1983. Foraminiferler, MTA yayınları, Eğitim serisi: 26, 151 s. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Mikropaleontolojiye giriş, Mikroskop tanıtımı ve teknik özellikleri |
2. Hafta | Fosilleşme ortamları, Mikroskop kullanım teknikleri |
3. Hafta | Biyostratigrafi, Mikrofosillerde Aksiyal, ekvatoriyal, oblik, transversal, tanjansiyel, boyuna, enine kesit tipleri |
4. Hafta | Taksonomi, sistematik |
5. Hafta | Protista grubu, Protista mikroskop incelemeleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Spor ve polenler, Spor ve Pollen mikroskop incelemeleri |
8. Hafta | Radiolarialar, Radiolaria mikroskop incelemeleri |
9. Hafta | Diatomaler, Diatome mikroskop incelemeleri |
10. Hafta | Akritarklar, Akritarkların mikroskop incelemeleri |
11. Hafta | Kitinozoalar, Kitinozoaların mikroskop incelemeleri |
12. Hafta | Ara sınav |
13. Hafta | Dinoflagellatlar, Dinoflagellatların mikroskop incelemeleri |
14. Hafta | Algler, Alglerin mikroskop incelemeleri |
15. Hafta | Genel sınav |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 10 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 10 | 3 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 36 | 63 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek