HYT714 - HEMŞİRELİK BAKIMI SUNUŞ MODELLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK BAKIMI SUNUŞ MODELLERİ | HYT714 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Diğer: Bireysel Çalışma (Model Oluşturma), Okuma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Sergül Duygulu, Dr. Öğr. Üyesi Seher Başaran Açıl | |||||
Dersin amacı | Bu derste öğrencinin değişik düzey sağlık bakım ortamlarında ve gruplarda etkili ve maliyet-etkin hemşirelik bakımını sunmada kullanılabilecek modeller incelemesi amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders; akut- kronik, evde bakım, kurum bakımında uygulanabilecek; geleneksel ve çağdaş hemşirelik bakımı sunuş modellerini içerir. | |||||
Kaynaklar | 1. Nursing management, nursing economics dergileri 2. Huber D. " Models of Care Delivery" Ch.28. Leadership and nursing care management , W.B. Saunders Co. Philadelphia 2006 3. Kelly.P. "Effective Staffing" Ch.9 Essentials of Nursing Leadership & Management içinde. Cengace learning NewYork, 2009 4. Diğer hemşirelik yönetimi kitapları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Derse giriş, beklentilerin açıklanması, hedeflerin gözden geçirilmesi |
2. Hafta | Bakım sunuş modeli nedir? Neden gerekli? |
3. Hafta | Uygun model seçme koşulları |
4. Hafta | En sık kullanılan modeller: Vaka yöntemi Fonksiyonel hemşirelik |
5. Hafta | Ekip hemşireliği, modüler hemşirelik |
6. Hafta | Primer hemşirelik |
7. Hafta | Beceri karması |
8. Hafta | Geçiş bakım modeli |
9. Hafta | Yenileşimci modeller (Seminer Sunumu) |
10. Hafta | Yenileşimci modeller (Seminer Sunumu) |
11. Hafta | Akut bakım ortamlarında yenileşimci modeller |
12. Hafta | Geçiş bakım modelleri |
13. Hafta | Kapsamlı bakım modelleri |
14. Hafta | Geliştirilen modelleri paylaşma-genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav (Model geliştirme) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 60 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 31 | 40 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek