HSP703 - KADIN SAĞLIĞI ve AİLE PLANLAMASINDA ARAŞTIRMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI ve AİLE PLANLAMASINDA ARAŞTIRMA | HSP703 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 2 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Araştırma Planlama/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof Dr. Şevkat Bahar Özvarış | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin toplumsal cinsiyet rolleri başta olmak üzere kadın sağlığını etkileyen faktörler, yaşam dönemlerine göre önemli kadın sağlığı sorunları ve üreme sağlığı konularında bilimsel bir araştırmayı planlama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Kadın sağlığına genel bakış, kadın sağlığını etkileyen faktörler, kadının statüsü ve gender 2. Üreme sağlığı, güvenli annelik 3. Cinsel sağlık ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar (CYBE) 4. Doğurganlığı etkileyen faktörler, aile planlaması 5. Adolesan sağlığı 6. İstenmeyen gebelikler ve düşükler 7. Menopoz ve menopoz sonrası kadın sağlığı 8. Çalışma yaşamı ve kadın sağlığı 9. Kadına Yönelik Şiddet 10. Kadın sağlığı konusunda araştırma planlama, uygulama, değerlendirme, sonuçlarını sunma | |||||
Kaynaklar | 1. Akın, A., Özvarış, Ş.B. ?Dünyada ve Türkiye?de Kadın Sağlığının Durumu? Halk Sağlığı Temel Bilgiler (Ed. Ç. Güler, L. Akın), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 2006. 2. United Nations, The World?s Women 2010 Trends and Statistics, Social Statistics and Indicators Series K 16, 2010. 3. Akın A. (Ed.). Toplumsal Cinsiyet, Sağlık ve Kadın, Hacettepe Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi (HÜKSAM), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2003 4. Sağlık Bakanlığı AÇSAP Genel Müdürlüğü, Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi, Cilt: I ve II., Ankara, 2000 5. Hatcher RA, Rinehart W., Blackburn R. And Geller JS, The Essentials of Contraceptive Technology, Baltimore, Johns Hopkins School of Public Health, Population Information USA, 1997 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kadın sağlığına genel bakış, kadın sağlığını etkileyen faktörler ve kadının statüsü |
2. Hafta | Yaşam dönemlerinde kadının önemli sağlık sorunları ve etkileyen faktörler |
3. Hafta | Üreme sağlığı, Cinsel sağlık, Güvenli annelik |
4. Hafta | Doğurganlığı etkileyen faktörler, İstenmeyen gebelikler ve düşükler, Aile planlaması |
5. Hafta | Adolesanların cinsel ve üreme sağlığı |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Menopoz ve menopoz sonrası kadın sağlığı, Çalışma yaşamı ve kadın sağlığı |
8. Hafta | Kadına Yönelik Şiddet |
9. Hafta | Kadın sağlığı konusunda bir araştırmayı planlama |
10. Hafta | Kadın sağlığı konusunda bir araştırmayı yürütme |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Kadın sağlığı konusundaki araştırmayı yürütme (devam) |
13. Hafta | Kadın sağlığı konusundaki araştırmayı değerlendirme |
14. Hafta | Kadın sağlığı konusundaki araştırmanın sonuçlarını sunma |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 40 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 48 | 120 | 154 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Güncel, ileri düzeyde bilgiye sahiptir, bunları geliştirebilir | X | ||||
2. Disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi, değerlendirilmesinde özgün sonuçlara ulaşır | X | ||||
3. Program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir | X | ||||
4. Niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ile istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir | X | ||||
5. Yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır | X | ||||
6. Özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek