HSE801 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II HSE801 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var iseTezle ilgili Araştırma Çalışmaları-1 Dersinde Başarılı Olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
Diğer: Literatür incelemesi  
Dersin sorumlusu(ları)Danışman Öğretim Üyesi 
Dersin amacıÖğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda araştırma planlayabilmesi ve gerekiyorsa ilgili etik kurul için başvuru hazırlayabilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tezi ile ilgili alanda belirlediği bir araştırma konusunda hipotezi kurabilir.
  2. Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünü oluşturabilir.
  3. İlgili etik kurullara tez/ tez konusu ile ilgili etik kurul önerisi hazırlayabilir.
  4. Tez/ tez konusu ile ilgili bir konuda ilgili etik kurula başvuru yapabilir.
Dersin içeriğiDoktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır.  
KaynaklarBilimsel Arama Motorları
Konu ile ilgili literatür  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konusunun belirlenmesi
2. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
3. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
4. HaftaHipotezin belirlenmesi
5. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
6. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
7. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
8. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
9. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
10. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
11. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
12. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
13. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
14. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
15. HaftaFinal Sınava hazırlık
16. Haftaİlgili etik kurul başvurusunun yapılması (Final sınavı)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1410
Sunum310
Projeler110
Seminer110
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)149126
Sunum / Seminer Hazırlama4520
Proje18484
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü47103300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme ile ilgili güncel ve ileri düzeydeki bilgilere sahiptir, bunları uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirir.    X
2. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirilmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.   X 
3. Kültürel değişimin sağlığa etkilerini de dikkate alarak sağlığı geliştirmede kullanılan modeller ile, farklı yaş gruplarına ve dezavantajlı gruplara yönelik sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi ile ilgili program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir.    X
4. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan veri analizi ve istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir.    X
5. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır.    X
6. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanına yenilik getiren bir yönteme ilişkin ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamaya ilişkin özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular.   X 
7. Uzmanlık bilgilerini ve becerilerini kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında sorunları bilimsel yöntemlerle tespit eder, özgün çözümler üretir ve politika önerileri geliştirir.  X  
8. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında bir araştırmayı planlama, yürütme, analiz ve değerlendirmede üst düzey becerilere sahiptir.    X
9. Alanında yaptığı çalışmanın raporunun hazırlanması, ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli dergilerde yayımlanması ve bilimsel toplantılarda sunulması becerilerine sahiptir. X   
10. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanına yenilik getiren ya da alanı geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkıda bulunur.   X 
11. Alanıyla ilgili bilimsel makaleleri bağımsız olarak değerlendirebilir ve ileri analizler yapar.    X
12. Alanıyla ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır, gerektiğinde liderlik yapar. X   
13. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.   X 
14. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir ve toplum yararına kullanır.   X 
15. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek