HEP708 - KANSER EPİDEMİYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KANSER EPİDEMİYOLOJİSİ | HEP708 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Makale değerlendirme, öğrencilerin seçilmiş konularda makale okuyup, sınıf içerisinde diğer öğrencil | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Banu Çakır, Öğr. Gör. Dr. Meltem Şengelen | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı temel epidemiyoloji eğitimini almış olan öğrencilerin kanser kavramını ve kanser konusunda temel epidemiyolojik bilgileri öğrenmesi, kanser alanında hazırlanmış rapor, makale ve derlemeleri eleştirel tarzda okuma ve kanser ile ilgili güncel literatür bilgilerini araştırma, bilimsel özelliklerine göre karşılaştırabilme ve kullanabilme becerilerini geliştirmeleridir. Ders kapsamında kanser kayıt sistemleri, dünyada ve Türkiye?de sık görülen kanser türleri ve çocukluk çağı kanserleri tartışılır. Kanserde birincil korunma erken tanı ve tedavi, izleme programları ile kanser kayıt sistemleri konusundaki temel bilgilerin tartışılması hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kanser tanımı, özellikleri, kişisel ve toplumsal önemi, kanser epidemiyolojisine giriş, etken ve sonucun ölçülmesi, kanserde kullanılan epidemiyolojik ölçütler, çalışma tasarımları, veri kaynakları, veri tabanları birleştirilmesi, rutin verileri baz alan araştırmalar, kanser kayıt sistemleri, dünyada ve Türkiye?de en sık görülen kanserler, çocukluk çağı kanserleri, kanser taramaları, kanserden korunma ve kontrol programları, sağkalım, epidemiyolojik araştırmaların yorumlanması | |||||
Kaynaklar | 1. Cancer Epidemiology: Principles and Methods, Isabel dos Santos Silva, IARC, Lyon, 1999 2. Epidemiology, L Gordis, Fourth Edition, Maryland, 2008 3. Epidemiology in Medicine, C Hennekens, J Buring Epidemiology in Medicine, Boston-Toronto, 1987 4. Rose?s Strategy of Preventive Medicine. Geoffrey Rose. Oxford University Press, New York, 2011. 5. Cancer Causes and Control, L Tomatis, Vol 3, IARC, Lyon1992 6. Güncel Makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kanser: Tanımı, özellikleri, kişisel ve toplumsal önemi; Kanser epidemiyolojisine giriş |
2. Hafta | Kanserde kullanılan epidemiyolojik ölçütler |
3. Hafta | Kanser Hızlarının Standardizasyonu |
4. Hafta | Kanser Hızlarının Standardizasyonu: Uygulama |
5. Hafta | Dünyada ve Türkiye?de sık görülen kanserler |
6. Hafta | Çocukluk çağı kanserleri |
7. Hafta | Kanser kayıt sistemleri : Veri kaynakları, özellikleri, rutin verileri baz alan araştırmalar, veri birleştirme |
8. Hafta | Çalışma tasarımları I, kesitsel, olgu kontrol |
9. Hafta | Örnek makaleler, sunum |
10. Hafta | Çalışma tasarımları II, kohort, müdahale |
11. Hafta | Örnek makaleler, sunum |
12. Hafta | Kanserden korunma ve kontrol programları |
13. Hafta | Kanser taramalarının özellikleri |
14. Hafta | Sağkalım analizleri |
15. Hafta | Sınav hazırlığı |
16. Hafta | Final sınavı (sınıf içi) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 120 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 40 | 50 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek