HAB619 - SPOR BİLİMLERİNDE BİLİMSEL PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SPOR BİLİMLERİNDE BİLİMSEL PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | HAB619 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Serdar ARITAN | |||||
Dersin amacı | Bu derste öğrencilere Matlab ve Python programlama dilleriyle temel programlama kavramları kazandırılarak Spor Bilimlerinin multidisipliner yapısına uygun problemleri çözmeleri amaçlanmıştır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilgisayar Programlamada Temel Kavramlar ve Matlab/Python Programlama Dili. Sorun Biçimlendirme ve Algoritma Geliştirme: Veri Türleri ve Değişken Tanımları. Temel Komut Yapıları. Koşul ve Döngü Komutları. Fonksiyonlar. Sınıflar ve Nesneler. Dosyalar ve Dizinler. Modul oluşturma. Spor Bilimlerinden çeşitli uygulamalar | |||||
Kaynaklar | Mark Summerfield; Programming in Python 3 : a complete introduction to the Python language, Second Edition, Addison Wesley, 2010, ISBN: 978-0-321-68056-3 Ivan Idris; NumPy Cookbook, Packt Publishing, 2012. ISBN: 78-1-849518-92-5 Brian H. Hahn, Daniel T. Valentine; Essential MATLAB for Engineers and Scientists, Fourth Edition, Academic Press, 2010, ISBN: 978-0-12-374883-6 Amos Gilat; MATLAB An Introduction with Applications, Fourth Edition, Wiley and Sons., 2010, ISBN-13 978-0-470-76785-6 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersi tanıtım, Matlab ve Python da betimlemeye giriş. Programların ve ara yüzlerin tanıtılması, Matlab/Python dilini, sayıları ve işlemcileri tanıtma |
2. Hafta | Matlab/Python betimlemelerini test etme, değişkenler ve veri türleri |
3. Hafta | Karar verme ve döngüler. Fonksiyonlar |
4. Hafta | Nesneler ve Sınıflar, Modüller, Araç Kutuları |
5. Hafta | İstisnai durumlar, Dosya erişimi |
6. Hafta | Ara Sınav, Kütüphane oluşturma |
7. Hafta | Metin işleme ve düzenli ifadeler |
8. Hafta | Matlab/Python ile grafiksel uygulamalar |
9. Hafta | Python da Kullanıcı Grafik Arabirimleri (Tcl/Tk, Qt) |
10. Hafta | Matlab da Kullanıcı Grafik Arabirimleri |
11. Hafta | Matlab ve Python da Doğrusal Çebir ve Matris Uygulamaları |
12. Hafta | Matlab ve Python da en-iyileme yöntemleri |
13. Hafta | Matlab ve Python da Türev ve Integral hesaplamaları |
14. Hafta | Matlab ve Python da Bilimsel Grafik Gösterimleri |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 29 | 29 |
Toplam İş Yükü | 51 | 63 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek