HİH615 - HEMŞİRELİKTE FİZYOPATOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE FİZYOPATOLOJİ | HİH615 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Özdemir, Prof. Dr. Sevgisun Kapucu, Doç. Dr. İmatullah Akyar, Doç. Dr. Zehra Gök Metin, Dr. Öğr. Üyesi Nur İzgü | |||||
Dersin amacı | Vücut sistemlerinin fizyolojisine ve patolojisine ilişkin sahip olduğu kuramsal bilgileri özümseyen ve derinlemesine analiz-sentez eden ve bu bilgileri hemşirelik bakım, uygulama ve araştırmalarında kullanabilen ve sahip olduğu bilgileri tartışıp, paylaşabilen hemşireler yetiştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders vücut sistemlerinin fizyoloji ve patolojisine ilişkin kavram ve teorileri öğretir. | |||||
Kaynaklar | 1. İliçin G, Biberoğlu K, Süleymanlar G, Ünal S. İç Hastalıkları. Güneş Tıp Kitabevi, Ankara, 2012. 2. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2011. 3. Brunner LS, Smeltzer SC. Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-Surgical Nursing. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2008. 4. Guyton A, Hall J. Tıbbi Fizyoloji. 11. Basım, Nobel Tıp Kitabevi, 2007. 5. Erdil F. ve Bayraktar N. Hemşireler için Sıvı-Elektrolit ve Asit-Baz Dengesinin ABC'si. 1.Basım, Ankara, 2004. 6. Konuya ilişkin güncel makale ve kitaplar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Stres ve Şok Fizyolojisi |
2. Hafta | Ağrı Fizyolojisi |
3. Hafta | Uyku Fizyolojisi |
4. Hafta | Hematolojik Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar |
5. Hafta | Kalbin Yapısı, Çalışması ve Bazı Patolojik Durumlar |
6. Hafta | Dolaşım Dinamiği ve Bazı Patolojik Durumlar |
7. Hafta | Bağışıklık Mekanizması ve Bazı Patolojik Durumlar |
8. Hafta | I. ARA SINAVI |
9. Hafta | Ventilasyon-Perfüzyon Dinamiği ve Bazı Patolojik Durumlar |
10. Hafta | Endokrin Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar |
11. Hafta | Renal Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar |
12. Hafta | Sindirim Sistemi Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar |
13. Hafta | Sinir Sistemi Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar |
14. Hafta | II. ARA SINAVI |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 43 | 27 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik Esasları öğretiminin temel felsefesini anlamak | |||||
2. Hemşirelik Esasları dersinin temel konularını ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemleri bilmek | X | ||||
3. Hemşirelik Esaslarına özgü konulara ilişkin literatür taraması yapmak | |||||
4. Eriştiği bilgiyi değerlendirebilmek ve analiz etmek | X | ||||
5. Danışman rehberliğinde konu alanına özgü araştırma yapabilmek | |||||
6. Hemşirelik Esasları öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemlerini kullanabilmek | |||||
7. Hemşirelik Esasları öğretiminde uygun ölçme- değerlendirme yöntemlerini kullanabilmek |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek