HİH615 - HEMŞİRELİKTE FİZYOPATOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HEMŞİRELİKTE FİZYOPATOLOJİ HİH615 2. Yarıyıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Leyla Özdemir, Prof. Dr. Sevgisun Kapucu, Doç. Dr. İmatullah Akyar, Doç. Dr. Zehra Gök Metin, Dr. Öğr. Üyesi Nur İzgü 
Dersin amacıVücut sistemlerinin fizyolojisine ve patolojisine ilişkin sahip olduğu kuramsal bilgileri özümseyen ve derinlemesine analiz-sentez eden ve bu bilgileri hemşirelik bakım, uygulama ve araştırmalarında kullanabilen ve sahip olduğu bilgileri tartışıp, paylaşabilen hemşireler yetiştirmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Vücut sistemlerinin fizyolojisine ve patolojisine ilişkin kuramsal bilgiye sahiptir.
  2. 2. Vücut sistemlerinin fizyolojisine ve patolojisine ilişkin sahip olduğu bilgileri özümser, derinlenmesine analiz ve sentez eder.
  3. 3. Fizyopatolojiye ilişkin kavram ve teorileri analiz ederek hemşirelik bakımında kullanır.
  4. 4. Fizyopatolojiye ilişkin kavram ve teorileri kullanarak kanıta dayalı araştırma ve ileri hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirir.
  5. 5. Fizyopatoloji alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
Dersin içeriğiBu ders vücut sistemlerinin fizyoloji ve patolojisine ilişkin kavram ve teorileri öğretir.  
Kaynaklar1. İliçin G, Biberoğlu K, Süleymanlar G, Ünal S. İç Hastalıkları. Güneş Tıp Kitabevi, Ankara, 2012.
2. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2011.
3. Brunner LS, Smeltzer SC. Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-Surgical Nursing. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2008.
4. Guyton A, Hall J. Tıbbi Fizyoloji. 11. Basım, Nobel Tıp Kitabevi, 2007.
5. Erdil F. ve Bayraktar N. Hemşireler için Sıvı-Elektrolit ve Asit-Baz Dengesinin ABC'si. 1.Basım, Ankara, 2004.
6. Konuya ilişkin güncel makale ve kitaplar.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaStres ve Şok Fizyolojisi
2. HaftaAğrı Fizyolojisi
3. HaftaUyku Fizyolojisi
4. HaftaHematolojik Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
5. HaftaKalbin Yapısı, Çalışması ve Bazı Patolojik Durumlar
6. HaftaDolaşım Dinamiği ve Bazı Patolojik Durumlar
7. HaftaBağışıklık Mekanizması ve Bazı Patolojik Durumlar
8. HaftaI. ARA SINAVI
9. HaftaVentilasyon-Perfüzyon Dinamiği ve Bazı Patolojik Durumlar
10. HaftaEndokrin Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
11. HaftaRenal Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
12. HaftaSindirim Sistemi Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
13. HaftaSinir Sistemi Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
14. HaftaII. ARA SINAVI
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması12448
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1412168
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi248
Genel sınava hazırlanma süresi144
Toplam İş Yükü4327270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hemşirelik Esasları öğretiminin temel felsefesini anlamak     
2. Hemşirelik Esasları dersinin temel konularını ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemleri bilmek    X
3. Hemşirelik Esaslarına özgü konulara ilişkin literatür taraması yapmak     
4. Eriştiği bilgiyi değerlendirebilmek ve analiz etmek  X  
5. Danışman rehberliğinde konu alanına özgü araştırma yapabilmek     
6. Hemşirelik Esasları öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemlerini kullanabilmek     
7. Hemşirelik Esasları öğretiminde uygun ölçme- değerlendirme yöntemlerini kullanabilmek     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek