HİH614 - BİLİMSEL MAKALE DEĞERLENDİRME ve YAZMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL MAKALE DEĞERLENDİRME ve YAZMA | HİH614 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Özdemir, Prof. Dr. Sevgisun Kapucu, Doç. Dr. İmatullah Akyar, Doç. Dr. Zehra Gök Metin, Dr. Öğr. Üyesi Nur İzgü | |||||
Dersin amacı | İç hastalıkları hemşireliği alanına özgü literatür ve veri tabanına ulaşma yollarını bilen, bilimsel bir makaleyi eleştirel gözle değerlendiren, alana özgü bir çalışmayı yayınlayabilen ve araştırma-yayın etik ilkelerini gözeten uzman hemşireler yetiştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders iç hastalıkları hemşireliği alanında literatür tarama, makale analizi ve çalışma yayınlama ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır. | |||||
Kaynaklar | 1. Erefe İ. Hemşirelikte Araştırma İlke, Süreç ve Yöntemleri. Hemarge, Ankara, 2012. 2. Fain J. Reading, Understanding and Applying Nursing Research. Davis Company, Philadelphia, 1999. 3. Day R. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları, Ankara, 1996. 4. Konuya ilişkin güncel makale ve kitaplar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hemşirelikte Araştırmanın Önemi |
2. Hafta | Hemşirelikte Kanıta Dayalı Araştırmanın Önemi ve Kanıtların Meslekte Kullanımı |
3. Hafta | Araştırma Etiği |
4. Hafta | Hemşirelikte Araştırmaların Kliniğe Yansıması |
5. Hafta | Araştırma/ Makale Konusu Seçimi ve Araştırma Problemi Tanımlama |
6. Hafta | Literatür Tarama ve Veri Kaynaklarına Ulaşım |
7. Hafta | Teorik Çerçeve Analizi ve Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri |
8. Hafta | ARA SINAV |
9. Hafta | Örneklem Seçimi ve Veri Toplama Yöntemleri Analizi |
10. Hafta | Bulguların Analizi |
11. Hafta | Araştırma Raporu Hazırlanması |
12. Hafta | Araştırmaların ve Makalelerinin Değerlendirilmesi |
13. Hafta | Sözlü ve Görsel Sunum Hazırlama Teknikleri |
14. Hafta | Araştırma Raporu Sunumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 22 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 46 | 46 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 51 | 61 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
2. Yoğun bakım hastalarına kaliteli ve ileri yoğun bakım ve tedavi girişimleri uygulama ve bakım vermek için sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, analiz ve sentez eder. | X | ||||
4. Follows up-to-date developments and researches that will produce solutions to problems in intensive care nursing and provide evidence for profession | X | ||||
5. Yoğun bakım ortamında uzmanlık gerektiren karmaşık sorunlara stratejik çözüm önerileri getirir, sorumluluk alarak sorunları çözer ve sonuçları değerlendirir. | X | ||||
6. Yoğun bakım hemşireliği ile ilgili kişisel ve mesleki yetkinliklerini güncel tutabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser. | X | ||||
8. Sağlık alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve problem çözme yetenekleri ile disiplinler arası çalışmalarda etkin rol alır. | X | ||||
9. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik ilkelere uygun davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek