HİH614 - BİLİMSEL MAKALE DEĞERLENDİRME ve YAZMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLİMSEL MAKALE DEĞERLENDİRME ve YAZMA HİH614 2. Yarıyıl 2 0 2 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Leyla Özdemir, Prof. Dr. Sevgisun Kapucu, Doç. Dr. İmatullah Akyar, Doç. Dr. Zehra Gök Metin, Dr. Öğr. Üyesi Nur İzgü 
Dersin amacıİç hastalıkları hemşireliği alanına özgü literatür ve veri tabanına ulaşma yollarını bilen, bilimsel bir makaleyi eleştirel gözle değerlendiren, alana özgü bir çalışmayı yayınlayabilen ve araştırma-yayın etik ilkelerini gözeten uzman hemşireler yetiştirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. İç hastalıkları hemşireliği alanına özgü literatür ve veri tabanına ulaşma yollarını bilir.
  2. 2. Alana özgü literatür ve veri kaynaklarını kullanır.
  3. 3. Sağlık alanında yayınlanmış bilimsel bir makaleyi eleştirel gözle değerlendirir.
  4. 4. İç hastalıkları hemşireliği alanına özgü bir çalışmayı aynı alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
  5. 5. Araştırma ve yayın etik ilkelerinin, etik kurulların önemini bilir ve çalışmalarında etik ilkelere uygun davranır.
Dersin içeriğiBu ders iç hastalıkları hemşireliği alanında literatür tarama, makale analizi ve çalışma yayınlama ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır. 
Kaynaklar1. Erefe İ. Hemşirelikte Araştırma İlke, Süreç ve Yöntemleri. Hemarge, Ankara, 2012.
2. Fain J. Reading, Understanding and Applying Nursing Research. Davis Company, Philadelphia, 1999.
3. Day R. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları, Ankara, 1996.
4. Konuya ilişkin güncel makale ve kitaplar.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHemşirelikte Araştırmanın Önemi
2. HaftaHemşirelikte Kanıta Dayalı Araştırmanın Önemi ve Kanıtların Meslekte Kullanımı
3. HaftaAraştırma Etiği
4. HaftaHemşirelikte Araştırmaların Kliniğe Yansıması
5. HaftaAraştırma/ Makale Konusu Seçimi ve Araştırma Problemi Tanımlama
6. HaftaLiteratür Tarama ve Veri Kaynaklarına Ulaşım
7. HaftaTeorik Çerçeve Analizi ve Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri
8. HaftaARA SINAV
9. HaftaÖrneklem Seçimi ve Veri Toplama Yöntemleri Analizi
10. HaftaBulguların Analizi
11. HaftaAraştırma Raporu Hazırlanması
12. HaftaAraştırmaların ve Makalelerinin Değerlendirilmesi
13. HaftaSözlü ve Görsel Sunum Hazırlama Teknikleri
14. HaftaAraştırma Raporu Sunumu
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1010
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1010
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması10330
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama14646
Proje000
Ödevler10330
Ara sınavlara hazırlanma süresi122
Genel sınava hazırlanma süresi122
Toplam İş Yükü5161180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
2. Yoğun bakım hastalarına kaliteli ve ileri yoğun bakım ve tedavi girişimleri uygulama ve bakım vermek için sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, analiz ve sentez eder.    X 
4. Follows up-to-date developments and researches that will produce solutions to problems in intensive care nursing and provide evidence for profession   X 
5. Yoğun bakım ortamında uzmanlık gerektiren karmaşık sorunlara stratejik çözüm önerileri getirir, sorumluluk alarak sorunları çözer ve sonuçları değerlendirir.   X 
6. Yoğun bakım hemşireliği ile ilgili kişisel ve mesleki yetkinliklerini güncel tutabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser.   X 
8. Sağlık alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve problem çözme yetenekleri ile disiplinler arası çalışmalarda etkin rol alır.   X 
9. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik ilkelere uygun davranır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek