GMÜ736 - SÜT TEKNOLOJİSİNDE YENİ GELİŞMELER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SÜT TEKNOLOJİSİNDE YENİ GELİŞMELER GMÜ736 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumluları 
Dersin amacıSüt ve süt ürünleri işleme ve ambalajlama teknolojisi alanında uygulanan yeni teknolojiler konusunda bilgilendirme. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Süt teknolojisi konusunda modern ısıl veya ısıl olmayan işlemler, ayırma teknikleri, süt endüstrisinde biyosensör kullanım olanakları, Süt ve ürünlerinin ambalajlanmasında yeni gelişmeler konusunda bilgilendirilecektir.
Dersin içeriğiYeni ısıl işlem prosesleri, yeni ısıl olmayan uygulamalar, süt endüstrisinde membran teknolojileri ve kromatoğrafik teknikler ile ürün üretimi, süt ve süt ürünlerinde aktif ve akıllı pakateleme yöntemleri, süt endüstrisinde biyosensör kullanımı ve otomasyon 
KaynaklarMakaleler
Engineering Aspects of Milk and Dairy Products (J.S.R Coimbra, J.A. Teixeira)
Case studies in novel food processing Technologies (C.J. Donna et al.) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSüt endüstrisinde modern teknolojiye giriş
2. HaftaYeni ısıl işlem proseslerine giriş
3. HaftaYeni ısıl işlem prosesleri
4. HaftaYeni ısıl olmayan proseslere giriş
5. HaftaYeni ısıl olmayan prosesler
6. HaftaYeni ısıl olmayan prosesler
7. HaftaÖğrenci sunumları
8. HaftaAra sınav
9. HaftaMinimum işlenmiş süt ve süt ürünleri
10. HaftaSüt endüstrisinde membran teknolojileri
11. HaftaKromatoğrafik teknikler ile ürün üretimi
12. HaftaSüt ve süt ürünlerinde aktif ve akıllı pakateleme yöntemleri
13. HaftaSüt endüstrisinde biyosensör kullanımı ve otomasyon
14. HaftaÖğrenci sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)100
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)129108
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi15050
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü32137300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar/saptar ve uygular.    X
2. Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.    X
3. Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.     X
4. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.    X 
5. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.  X   
6. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.   X 
7. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.  X  
8. Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. X   
9. Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek