GMÜ699 - DÖNEM PROJESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DÖNEM PROJESİ GMÜ699 3. Yarıyıl 0 2 0 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Gözlem
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Deney
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumluları 
Dersin amacıÖğrencinin yüksek lisans düzeyinde belirlenen bir konuda problemi tanımlaması, çözüm fikirleri geliştirmesi, gerekli literatür araştırması ve deneysel çalışmaları yapması, elde ettiği sonuçları değerlendirmesi, yaptığı çalışmayı rapor halinde yazmasını amaçlar.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, belirlenen bir konuda problemi tanımlama, çözüm fikirleri geliştirme, gerekli literatür araştırması ve deneysel çalışmaları yapma, elde ettiği sonuçları değerlendirme yeteneğini kazanacak ve yaptığı çalışmayı rapor halinde yazma deneyimini kazanacaktır.
Dersin içeriğiYüksek lisans düzeyinde, gıda mühendisliği alanında belirlenen güncel bir konuda gerekli literatür araştırmasının, deneysel çalışmaların yapılması, elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yazılması 
Kaynaklarİlgili alanda yayınlanmış kitaplar ve süreli yayınlar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel Giriş
2. HaftaLiteratür Araştırması
3. HaftaLiteratür Araştırması
4. HaftaLiteratür Araştırması
5. HaftaLiteratür Araştırması
6. HaftaTartışma
7. HaftaDeney
8. HaftaDeney
9. HaftaDeney
10. HaftaDeney
11. HaftaDeney
12. HaftaSonuçların değerlendirilmesi
13. HaftaSonuçların değerlendirilmesi
14. HaftaSunumun hazırlanması
15. HaftaSunumun hazırlanması
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama520
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler420
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1500
Toplam550
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama5630
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)8540
Sunum / Seminer Hazırlama16060
Proje000
Ödevler41040
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü19121210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.    X
2. Alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.    X
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.    X
4. Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.    X
5. Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.    X
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.    X
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. X   
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.    X
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.    X
10. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek