FZY604 - MOLEKÜLER FİZYOLOJİDE TEMEL LAB. UYG. GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER FİZYOLOJİDE TEMEL LAB. UYG. GİRİŞ | FZY604 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 4 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Deney Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fizyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin moleküler fizyoloji laboratuarında çalışmanın temel kurallarını öğrenmelerini, moleküler fizyoloji laboratuarında bulunan cihazları tanımalarını, moleküler fizyolojide kullanılan temel teknikleri uygulayabilmelerini, ilgili deney yöntemlerini gerçekleştirebilmelerini, laboratuar güvenliği hakkındaki bilgilerini uygulayabilmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Moleküler fizyoloji laboratuarda çalışmanın temel kurallarının uygulanması, ilgili alet ve cihazların doğru ve uygun şekilde kullanılması, çeşitli ölçüm yöntemlerinin uygulanması | |||||
Kaynaklar | 1. Medical Physiology: A Cellular and Molecular Approach, Walter F. BORON 2. Principles and Techniques of Biochemistry and Molecular Biology, Keith Wilson & John Walker 3. Molecular Biology Techniques: A Classroom Laboratory Manual, Sue Carson, Heather Miller, D. Scott Witherow 4. Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, Henry JB 5. İlgili güncel literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Moleküler fizyoloji laboratuarında çalışma kuralları, laboratuar güvenliği ve sterilite |
2. Hafta | Temel laboratuvar teknikleri |
3. Hafta | Laboratuar cihazlarının tanıtımı |
4. Hafta | Çözelti hazırlama ve pH ölçümü |
5. Hafta | Hücre kültürü laboratuvarında kullanılan teknikler |
6. Hafta | Ara sınav (sunum) |
7. Hafta | Doku ve sıvı örneklerinin analiz için hazırlanması |
8. Hafta | Dokuların analizlere uygun şekilde saklanması |
9. Hafta | Spektrofotometrik analizler |
10. Hafta | Spektrofotometrik analizler |
11. Hafta | Ara sınav (ödev) |
12. Hafta | Örnek deney |
13. Hafta | Örnek deney |
14. Hafta | Örnek deney |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 14 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 45 | 80 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tıbbi fizyoloji konusunda ve fizyoloji bilgilerini destekleyecek diğer temel tıp bilimlerinde yeterli düzeyde temel bilgi sahibidir, bu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, geliştirir. | X | ||||
2. Alanı ile ilgili güncel literatür bilgisine sahiptir, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, uygular. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, istatistik hakkında bilgi sahibidir, gerekli yazılımları doğru şekilde kullanır, sorunlara çözüm önerileri getirir. | |||||
4. İlişkili olduğu diğer tıp bilimleri ile iletişimin önemini bilir, bilgilerini ve sorun çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X | ||||
5. Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | |||||
6. Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
7. Laboratuar güvenliği ve araştırma etiği konularında bilgi sahibidir, veri toplama, yorumlama, duyurulma aşamalarında bu değerleri gözetir. | X | ||||
8. Temel laboratuar cihazları ve çalıştığı konu ile ilgili özel cihazlar hakkında bilgi ve kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
9. Toplum sağlığının geliştirilmesinde alanı ile ilgili konularda politika ve uygulamaları ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | |||||
10. Sunum yapma ve bilgilerini aktarma becerisine sahiptir. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar, alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek