FME606 - FEN EĞİTİMİNDE İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZ. KUL.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FEN EĞİTİMİNDE İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZ. KUL. FME606 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriSoru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıNicel analizler yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İstatistikte geçen temel kavramları açıklar.
  2. Frekans dağılımlarını ve verileri tablo ve grafikle gösterir.
  3. Olasılık kavramını ve olasılık hesaplama kurallarını açıklar, olasılık hesaplar.
  4. Standart normal dağılım özelliklerini açıklar.
  5. Merkezi eğilim ölçüleri (Ortalama, ortanca, tepe değer) ilgili hesaplamaları yapar.
  6. Değişim ölçüleri (Ranj, standart sapma, standart puanlar) ilgili hesaplamaları yapar.
  7. Korelasyon ve çeşitlerini açıklar, analizleri yapar, sonuçları yorumlar
  8. Hipotez testleri ile ilgili analizleri yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir.
Dersin içeriğiİstatistikte temel terimler ve özellikleri,
Frekans dağılımı, ortalama, mod, median, skewness, kurtosis, standart sapma, standart hata, varyasyon,
Korelasyon ve çeşitleri, normal eğri ve normal dağılım,
Fen ve matematik eğitiminden örnekler verilerek hipotezlerin test edilmesi,
Chi-kare, t-testi ve çeşitleri f-testi ve çeşitleri,
Tek ve çok yönlü varyans analizi,
Korelasyon ve çok yönlü regresyon,
SPSS paket programı
 
KaynaklarArıcı, H. (2004). İstatistik yöntemler ve uygulamalar. Meteksan:Ankara.
Baykul B. (1999). İstatistik metotlar ve uygulamalar. Anı Yayıncılık:Ankara.
Köklü N., Büyüköztürk Ş.(2000).Sosyal bilimler için istatistiğe giriş. PegemA Yayıncılık, Ankara.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİstatistikte geçen temel kavramlar Frekans dağılımlarının tablo ve grafikleri
2. HaftaOlasılık Standart normal dağılım
3. HaftaMerkezi eğilim ölçüleri (Ortalama, ortanca, tepe değer) Değişim ölçüleri (Ranj, standart sapma, standart puanlar)
4. HaftaKorelasyon
5. HaftaAra sınav
6. HaftaHipotez testleri
7. HaftaKi-Kare Testi
8. HaftaVaryans analizi
9. HaftaRegresyon analizi
10. HaftaAra Sınav
11. HaftaSPSS paket program uygulamaları
12. HaftaSPSS paket program uygulamaları
13. HaftaSPSS paket program uygulamaları
14. HaftaSPSS paket program uygulamaları
15. Hafta--
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler220
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10440
Sunum / Seminer Hazırlama22448
Proje12020
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü30111240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.X    
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.   X 
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.   X 
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.  X  
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.  X  
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.X    
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.   X 
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir.  X  
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.X    
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.X    
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.   X 
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.  X  
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.  X  
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek