FEL671 - ETİK PROBLEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ETİK PROBLEMLERİ | FEL671 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Sunum, ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Harun Tepe | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrencilere günümüzün ana etik yaklaşımlarını sunulmasını ve tartışılmasını sağlamayı amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste günümüzün ana etik yaklaşımları ya da teorileri çağdaş filozofların yazıları yoluyla incelenip tartışılacaktır. | |||||
Kaynaklar | 1. Frankena, W.(1970), Ethics, New Jersey: Prentice-Hall, Englewood Cliffs. 2. Jonas, H., (1985) The Imperative of Responsibility. In Search of an Ethics for the Technological Age, Chicago: University of Chicago Press. 3. Apel, K.O.,(1996)."Diskursethik als Verantwortungsethik?eine postmetaphysische Transformation der Ethik Kants", Kant in der Diskussion der Moderne, Schönrich und Kato (Hrsg.), Suhrkamp. 4.Höffe, O. (1982) "Kantische Skepsis gegen die transzendentale Kommunikationsethik", Kommunikation und Reflexion, Kuhlmann und Böhler (Hrsg.), Suhrkamp, pp. 518-539. 5. Scheler, M., (1973), Formalism in Ethics and Non-Formal Ethics of Values, Northwestern University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çağdaş etiğe genel bir bakış |
2. Hafta | Çağdaş etiğin temelleri |
3. Hafta | Kant Etiği |
4. Hafta | Faydacılık |
5. Hafta | G.E. Moore ve Kendinde Değerler |
6. Hafta | Metaetik veya Analitik Etik |
7. Hafta | Frankena ve Metaetik |
8. Hafta | H. Jonas ve Sorumlululk İlkesi |
9. Hafta | H. Jonas ve Sorumluluk İlkesi |
10. Hafta | İletişim ya da Tartışma Etiği: Habermas ve Apel |
11. Hafta | Apel ve Etiğin Dönüşümü |
12. Hafta | Apel?e Kantçı Yanıt: O. Höffe |
13. Hafta | Apel?e Kantçı Yanıt: O. Höffe |
14. Hafta | M. Scheler ve İçerikli Değerler Etiği |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 50 | 100 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 18 | 121 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir | X | ||||
2. Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir | X | ||||
3. Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
4. Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir | X | ||||
5. Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir | X | ||||
6. Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir | X | ||||
7. Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir | X | ||||
8. Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir | X | ||||
9. Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır | X | ||||
10. Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir | X | ||||
12. Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır | X | ||||
13. Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur | X | ||||
14. Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir | X | ||||
15. Felsefi literatüre katkıda bulunur | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek