FEL671 - ETİK PROBLEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ETİK PROBLEMLERİ FEL671 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Sunum, ödev  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Harun Tepe 
Dersin amacıBu ders öğrencilere günümüzün ana etik yaklaşımlarını sunulmasını ve tartışılmasını sağlamayı amaçlamaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrencilerin,
  2. çağımızın ana etik yaklaşımlarını bilmeleri,
  3. bunları kendi bakış açılarından karşılaştırabilmeleri,
  4. bu yaklaşımlar arasındaki benzer ve farklı yanları kavrayabilmeleri,
  5. kendi etik bakış açılarını oluşturup ifade edebilmeleri
  6. ve edindikleri etik bakış açısını karşılaşacakları sorunlara uygulayabilmeleri beklenmektedir.
Dersin içeriğiBu derste günümüzün ana etik yaklaşımları ya da teorileri çağdaş filozofların yazıları yoluyla incelenip tartışılacaktır. 
Kaynaklar1. Frankena, W.(1970), Ethics, New Jersey: Prentice-Hall, Englewood Cliffs.
2. Jonas, H., (1985) The Imperative of Responsibility. In Search of an Ethics for the Technological Age, Chicago: University of Chicago Press.
3. Apel, K.O.,(1996)."Diskursethik als Verantwortungsethik?eine postmetaphysische Transformation der Ethik Kants", Kant in der Diskussion der Moderne, Schönrich und Kato (Hrsg.), Suhrkamp.
4.Höffe, O. (1982) "Kantische Skepsis gegen die transzendentale Kommunikationsethik", Kommunikation und Reflexion, Kuhlmann und Böhler (Hrsg.), Suhrkamp, pp. 518-539.
5. Scheler, M., (1973), Formalism in Ethics and Non-Formal Ethics of Values, Northwestern University Press.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇağdaş etiğe genel bir bakış
2. HaftaÇağdaş etiğin temelleri
3. HaftaKant Etiği
4. HaftaFaydacılık
5. HaftaG.E. Moore ve Kendinde Değerler
6. HaftaMetaetik veya Analitik Etik
7. HaftaFrankena ve Metaetik
8. HaftaH. Jonas ve Sorumlululk İlkesi
9. HaftaH. Jonas ve Sorumluluk İlkesi
10. Haftaİletişim ya da Tartışma Etiği: Habermas ve Apel
11. HaftaApel ve Etiğin Dönüşümü
12. HaftaApel?e Kantçı Yanıt: O. Höffe
13. HaftaApel?e Kantçı Yanıt: O. Höffe
14. HaftaM. Scheler ve İçerikli Değerler Etiği
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler250100
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü18121210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir   X 
2. Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir  X  
3. Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir   X 
4. Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir  X  
5. Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir   X 
6. Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir  X  
7. Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir    X
8. Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir  X  
9. Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır  X  
10. Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir   X 
11. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir X   
12. Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır   X 
13. Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur   X 
14. Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir   X 
15. Felsefi literatüre katkıda bulunurX    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek