FDE630 - ROMAN II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ROMAN II FDE630 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, roman türünün Fransız edebiyatında 19. ve 20. yüzyıllarda içerik ve yapı bakımından geçirdiği değişikliklerinin alanın genel kuramları ışığında ve toplumdaki değişikliklerle de ilişkilendirilerek incelenmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Klasik romanın modelleri kabul edilen Balzac, Stendhal, Flaubert, Zola gibi yazarların romanlarını kendi aralarında ve daha öncekiler ve sonrakilerle karşılaştırabilir.
  2. Roman/toplum ilişkisini içerik ve yapı bakımından çeşitli örneklerle yorumlayabilir.
Dersin içeriğiRoman türünün Fransız edebiyatında 19. ve 20. yüzyıllarda geçirdiği içerik ve yapı değişikliklerinin bu alanın genel kuramları ışığında ve toplumdaki değişikliklerle de ilişkilendirilerek incelenmesi. 
KaynaklarCoulet H. (1967), Le Roman jusqu'à la Révolution, Armand Colin, Paris.
Chartier P. (1990), Introduction aux grandes théories du roman, Bordas, Paris.
Raimond M. (2011), Le Roman, Armand Colin, Paris.
Sermaine J.-P. (2011), Le roman jusqu'à la Révolution Française, PUF,Paris.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFransız Devrimi'nden Günümüze Romanın Tarihi (Giriş)
2. HaftaModern Romanın Doğuşu
3. HaftaDersin devamı
4. HaftaGerçekçi Romanın Yükselişi
5. HaftaDersin Devamı
6. HaftaDersin devamı
7. HaftaAra sınav
8. HaftaRoman Türünde Dönüşümler
9. HaftaDersin devamı
10. HaftaDersin Devamı
11. Haftaİki Dünya Savaşı Arası Dönemde Roman
12. HaftaDersin Devamı
13. HaftaDersin devamı
14. HaftaSavaş Sonrası Dönemde roman
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler81080
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3836184

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır.   X 
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır.   X 
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.   X 
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir.   X 
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır.  X  
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.    X
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir.  X  
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir.  X  
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. X   
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar.   X 
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek