FDE630 - ROMAN II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ROMAN II | FDE630 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, roman türünün Fransız edebiyatında 19. ve 20. yüzyıllarda içerik ve yapı bakımından geçirdiği değişikliklerinin alanın genel kuramları ışığında ve toplumdaki değişikliklerle de ilişkilendirilerek incelenmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Roman türünün Fransız edebiyatında 19. ve 20. yüzyıllarda geçirdiği içerik ve yapı değişikliklerinin bu alanın genel kuramları ışığında ve toplumdaki değişikliklerle de ilişkilendirilerek incelenmesi. | |||||
Kaynaklar | Coulet H. (1967), Le Roman jusqu'à la Révolution, Armand Colin, Paris. Chartier P. (1990), Introduction aux grandes théories du roman, Bordas, Paris. Raimond M. (2011), Le Roman, Armand Colin, Paris. Sermaine J.-P. (2011), Le roman jusqu'à la Révolution Française, PUF,Paris. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Fransız Devrimi'nden Günümüze Romanın Tarihi (Giriş) |
2. Hafta | Modern Romanın Doğuşu |
3. Hafta | Dersin devamı |
4. Hafta | Gerçekçi Romanın Yükselişi |
5. Hafta | Dersin Devamı |
6. Hafta | Dersin devamı |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Roman Türünde Dönüşümler |
9. Hafta | Dersin devamı |
10. Hafta | Dersin Devamı |
11. Hafta | İki Dünya Savaşı Arası Dönemde Roman |
12. Hafta | Dersin Devamı |
13. Hafta | Dersin devamı |
14. Hafta | Savaş Sonrası Dönemde roman |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 10 | 80 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 38 | 36 | 184 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır. | X | ||||
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır. | X | ||||
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | X | ||||
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir. | X | ||||
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir. | X | ||||
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. | X | ||||
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek