FDE625 - ŞİİR I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ŞİİR I FDE625 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrenciye, Dil sisteminin öğeleri arasında kurduğu özel bağlantılarla bir üstdil oluşturan şiir dilinin temel özelliklerini kuramsal çerçevede öğretmek şiir çözümlemesi konusunda gerekli bilgileri kazandırabilmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Dil sisteminin öğeleri arasında kurduğu özel bağlantılarla bir üstdil oluşturan şiir dilinin temel özelliklerini kuramsal çerçevede öğrenir,
  2. Şiir çözümlemesi konusunda gerekli bilgileri kazanır.
Dersin içeriğiŞiir dilinin özellikleri ve temel yapı öğeleri,
Şiirsel gerçeklik ve mimesis, şiir-düzyazı, şiir-düşünce, şiir-anlam, şiir-stilistik, şiir-hakikat vb. ilişkisinin örneklerle incelenmesi.
 
KaynaklarNayrolles F., Pour étudier un poème, Hatier, 1996.
Fragonard M. M., Précis d?histoire de la littérature française, Didier, 1981.
Joubert J.-L, La poésie, Armand Colin, 1988.
Chassang A. ?Senninger Ch., Recueil de textes littéraires français, XXe siècle, Hachette, 1970.
Joubert J.-L., La Poésie, Armand Colin Editeur, Paris, 1988.
Jarrety, M., La Poétique, PUF, Paris, 2003.
Mounin, G., Poésie et Société, PUF, Paris, 1962.
Aksan, D., Şiir Dili ve Türk şiir Dili, Engin Yayınevi, Ankara, 1995.
Nayır Y. N., Bolat S., Şiir Sanatı, Varlık Yayınları, İstanbul, 2003.
Sabatier R., Histoire de la poésie française, 8 vol., Albin Michel, Paris, 1975-1982.
Lalou R., Histoire de la poésie française, PUF, Paris, 1970.
Meaulnier T., Introduction à la poésie française, N.R.F., 1939.
Rincé D., La poésie française du XIXe siècle, PUF, 1995.
Lemaitre H., La Poésie depuis Baudelaire, Armand Colin, Paris, 1965.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFDE 625 Şiir I dersine giriş, şair-şiir ilişkisi
2. HaftaŞiir dilinin özellikleri
3. HaftaŞiir dilinin temel yapı öğeleri
4. HaftaKoşuklama
5. HaftaÖlçü ve hece sayımı
6. HaftaKafiye
7. HaftaŞiirde prozodi
8. HaftaŞiirde söz sanatları
9. HaftaAra sınavı
10. HaftaŞiir-düzyazı
11. HaftaŞiir-düşünce
12. HaftaŞiir-anlam
13. HaftaŞiir-biçembilim
14. HaftaŞiir-hakikat
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3876214

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır.   X 
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır.   X 
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.   X 
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir.   X 
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır.  X  
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.    X
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir.  X  
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir.  X  
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. X   
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar.   X 
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek