FİZ621 - ATOMİK ve MOLEKÜLER SALKIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ATOMİK ve MOLEKÜLER SALKIMLAR | FİZ621 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: ödev, sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fizik Mühendisliği Bölümü tarafından belirlenecektir. | |||||
Dersin amacı | Bu ders, öğrenciye nanomalzemelerin başlangıç noktası olarak, atomik ve moleküler salkımların fiziksel, kimyasal ve elektronik özellikleri gibi temel konularda bilgi vermeyi ve yeni formların tasarımında gereken tüm temel bilimsel özellikleri tanıtmayı ve takip eden teknolojik uygulamaları tartışan nanoteknoloji derslerine hazırlama amacını taşımaktadır. Atomik ve moleküler seviyede yeni formlar geliştirme konusunda beceri oluşturma temelinde öğrencileri özendirecek bir kapsamda, nanomalzeme bilimini incelemek ve öğrencileri biyolojik, tıbbi, electronik ve diğer yeni kuşak uygulamalar için gerekli özellikleri geliştirmeye yönlendirmeyi amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Salkımların Sınıflandırılması: Tipleri, Ölçüleri ve Eldesi. Elektronik ve Termodinamik Özelliklerde Quantum ve Klasik Boyut Etkileri. Nadir Gaz Salkımları, Helyum Salkımları, Sıvı Helyum Damlacıkları. Moleküler Salkımlar, Su Salkımları. Moleküler Salkımların Reaksiyonları. Metal Salkımların Yapısal Modelleri ve Özellikleri. Yarıiletken Salkımlar, Silikon Salkımlar. İyonik Salkımlar. Metal Oksit Salkımlar. Karbon, Boron ve Silikon Salkımların Yapıları ve Bileşiklerinin Elektronik Band Yapıları. Salkımların Yapısal Karekterizasyonu, Fiziksel ve Optiksel Özelliklerinin Ölçümü. | |||||
Kaynaklar | Roy L. Johnston, ?Atomic and Molecular Clusters?, Taylor & Francis, London, 2002, ISBN:0 748 40931 9 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Salkımların Sınıflandırılması: Tipleri, Ölçüleri ve Eldesi |
2. Hafta | Elektronik ve Termodinamik Özelliklerde Quantum ve Klasik Boyut Etkileri |
3. Hafta | Nadir Gaz Salkımları, Helyum Salkımları, Sıvı Helyum Damlacıkları, |
4. Hafta | Moleküler Salkımlar, Su Salkımları, |
5. Hafta | Moleküler Salkımların Reaksiyonları, |
6. Hafta | Metal Salkımların Yapısal Modelleri ve Özellikleri, |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Yarıiletken Salkımlar, Silikon Salkımlar, |
9. Hafta | İyonik Salkımlar, |
10. Hafta | Metal Oksit Salkımlar, |
11. Hafta | Karbon, Boron ve Silikon Salkımların Yapıları ve Bileşiklerinin Elektronik Band Yapıları, |
12. Hafta | Salkımların Yapısal Karekterizasyonu, Fiziksel ve Optiksel Özelliklerinin Ölçümü. |
13. Hafta | Dönem projesi |
14. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 13 | 26 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 33 | 59 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini disiplinler arası çerçevede özümser, güncel teknolojik ve bilimsel ileri araştırmada kullanılır. | X | ||||
2. Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
3. Problemleri çözebilecek özgün model geliştirir, yöntem tasarlar, çözümler için gerekli yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanır. | X | ||||
4. Alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgi ve fikirlerini bir takım içinde paylaşır ve çok disiplinli takımlarda liderlik yapar. | X | ||||
5. Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | X | ||||
6. Mesleğinde yeni gelişmeleri bilir, takip eder, teknoloji problemlerini ve karmaşık durumları çözmek için yeni bilgileri kullanır. Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir, planlar ve çözümlerle yenilikçi yöntemleri uygular. | X | ||||
7. Alanında yapılan çalışmaları takip eder, çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
8. Alanında yapılan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, sözlü ve yazılı sunum için gerekli üst seviyede Türkçe ve en az bir yabancı dile hakimdir. | X | ||||
9. Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile ilgili bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
10. Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek