ERG657 - NÖROLOJİDE ERGOTERAPİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİDE ERGOTERAPİ | ERG657 | 1. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Alan Gezisi Rol Oynama/Dramatize Etme Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran | |||||
Dersin amacı | Nörolojik problemlerde ergoterapi değerlendirme ve müdahale stratejilerini incelemek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | -Nörolojide ergoterapi kavramı -Ergoterapi yaklaşımıyla farklı bozukluklarda nörolojik değerlendirme ve müdahale stratejileri | |||||
Kaynaklar | - Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti?s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006. - Turner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997. - Holm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman?s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003. - Umphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nörolojik rehabilitasyon |
2. Hafta | Farklı nörolojik hastalıkların (Hemipleji, Multiple skleroz, Parkinson ve Spinal kord yaralanmaları v.b) klinik olarak incelenmesi |
3. Hafta | Farklı nörolojik hastalıkların (Hemipleji, Multiple skleroz, Parkinson ve Spinal kord yaralanmaları v.b) klinik olarak incelenmesi |
4. Hafta | Farklı nörolojik hastalıklarda ergoterapi değerlendirmeleri |
5. Hafta | Farklı nörolojik hastalıklarda ergoterapi değerlendirmeleri |
6. Hafta | Farklı nörolojik hastalıklarda ergoterapi müdahaleleri |
7. Hafta | Farklı nörolojik hastalıklarda ergoterapi müdahaleleri |
8. Hafta | Farklı nörolojik hastalıklara yönelik ergoterapi yaklaşımlarında literatür tartışması |
9. Hafta | Vaka tartışması |
10. Hafta | Saha çalışması |
11. Hafta | Saha çalışması |
12. Hafta | Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerileri ve değerlendirme |
13. Hafta | Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi müdahaleleri |
14. Hafta | Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerileri ve değerlendirme |
15. Hafta | Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi müdahaleleri ve literatür inceleme |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 3 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 48 | 63 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir. | X | ||||
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir. | X | ||||
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır. | X | ||||
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır. | |||||
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler. | X | ||||
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır. | X | ||||
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. | X | ||||
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir. | |||||
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. | X | ||||
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek