ERG657 - NÖROLOJİDE ERGOTERAPİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NÖROLOJİDE ERGOTERAPİ ERG657 1. Yarıyıl 3 2 4 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Alan Gezisi
Rol Oynama/Dramatize Etme
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıNörolojik problemlerde ergoterapi değerlendirme ve müdahale stratejilerini incelemek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. - Nörolojik bozukluğu olan kişilerin performans alanlarındaki problemlerini tanımlar
  2. - Aktivite katılımını klinik durumla ilişkilendirir
  3. - Kişi merkezli müdahale stratejilerini tanımlar
  4. - Güncel bilgiye ulaşarak kazanımlarını sentezler
Dersin içeriği-Nörolojide ergoterapi kavramı
-Ergoterapi yaklaşımıyla farklı bozukluklarda nörolojik değerlendirme ve müdahale stratejileri 
Kaynaklar- Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti?s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006.
- Turner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997.
- Holm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman?s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003.
- Umphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNörolojik rehabilitasyon
2. HaftaFarklı nörolojik hastalıkların (Hemipleji, Multiple skleroz, Parkinson ve Spinal kord yaralanmaları v.b) klinik olarak incelenmesi
3. HaftaFarklı nörolojik hastalıkların (Hemipleji, Multiple skleroz, Parkinson ve Spinal kord yaralanmaları v.b) klinik olarak incelenmesi
4. HaftaFarklı nörolojik hastalıklarda ergoterapi değerlendirmeleri
5. HaftaFarklı nörolojik hastalıklarda ergoterapi değerlendirmeleri
6. HaftaFarklı nörolojik hastalıklarda ergoterapi müdahaleleri
7. HaftaFarklı nörolojik hastalıklarda ergoterapi müdahaleleri
8. HaftaFarklı nörolojik hastalıklara yönelik ergoterapi yaklaşımlarında literatür tartışması
9. HaftaVaka tartışması
10. HaftaSaha çalışması
11. HaftaSaha çalışması
12. HaftaFarklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerileri ve değerlendirme
13. HaftaFarklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi müdahaleleri
14. HaftaFarklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerileri ve değerlendirme
15. HaftaFarklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi müdahaleleri ve literatür inceleme
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum340
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması21224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11616
Toplam İş Yükü4863210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir.    X
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir.    X
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır.X    
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır.     
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler.X    
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır.   X 
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir.X    
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir.     
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. X   
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek