EPO605 - ORTA ÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ORTA ÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME EPO605 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Grup seminerleri  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri 
Dersin amacıÖğrencilere ortaöğretimde çeşitli konu alanlarında, ulusal ve uluslararası eğitim programlarını inceleyerek program hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerileri kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ortaöğretimde çeşitli program geliştirme modellerini kavrayabilme
  2. Ortaöğretimde çeşitli program geliştirme modellerine göre öğretim programını tasarlayabilme/uygulayabilme
  3. Ortaöğretimde bir konu alanında program değerlendirme/geliştirebilme
Dersin içeriğiOrtaöğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme; ortaöğretimde program geliştirme çalışmaları, tarihsel süreci; ortaöğretimde bir disiplinde ya da disiplinler arası yetişek tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi. Belirli bir uzmanlık alanında öğretimi düzenlemeye rehberlik etme, program geliştirme, öğretim, sınıf yönetimi ve değerlendirme alanında deneyim kazanma. 
KaynaklarMcNeil, J. D. (2006). Contemporary curriculum in thought and action. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.

Ornstein, A. C., & Behar, L. S. (Eds.). (1995). Contemporary issues in curriculum. Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.

Zook K. B. (2000). Instructional Design for Classroom Teaching and Learning. Wadsworth Publishing.

Darling-Hammond L. (2006). Powerful Teacher Education: Lessons from Exemplary Programs. John Wiley & Sons, Inc.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaOrtaöğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme.
2. HaftaOrtaöğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme.
3. HaftaOrtaöğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme.
4. HaftaOrtaöğretimde program geliştirme çalışmaları, tarihsel süreci.
5. HaftaOrtaöğretimde program geliştirme çalışmaları, tarihsel süreci.
6. HaftaOrtaöğretimde program geliştirme çalışmaları, tarihsel süreci.
7. HaftaOrtaöğretimde bir disiplinde ya da disiplinler arası yetişek tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi.
8. HaftaOrtaöğretimde bir disiplinde ya da disiplinler arası yetişek tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi.
9. HaftaOrtaöğretimde bir disiplinde ya da disiplinler arası yetişek tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi.
10. HaftaOrtaöğretimde bir disiplinde ya da disiplinler arası yetişek tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi.
11. HaftaBelirli bir uzmanlık alanında öğretimi düzenlemeye rehberlik etme, program geliştirme, öğretim, sınıf yönetimi ve değerlendirme alanında deneyim kazanma.
12. HaftaBelirli bir uzmanlık alanında öğretimi düzenlemeye rehberlik etme, program geliştirme, öğretim, sınıf yönetimi ve değerlendirme alanında deneyim kazanma.
13. HaftaBelirli bir uzmanlık alanında öğretimi düzenlemeye rehberlik etme, program geliştirme, öğretim, sınıf yönetimi ve değerlendirme alanında deneyim kazanma.
14. HaftaBelirli bir uzmanlık alanında öğretimi düzenlemeye rehberlik etme, program geliştirme, öğretim, sınıf yönetimi ve değerlendirme alanında deneyim kazanma.
15. HaftaFinale hazırlık haftası
16. HaftaFinal haftası

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1510
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler230
Seminer220
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1960
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje21530
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü3358210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme.    X
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.    X
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme.    X
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme.    X
5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme.    X
6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme.    X
7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme.    X
8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme.    X
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek