EFK600-02 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | EFK600-02 | 4. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Deney Diğer: Araştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Danışman Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tez konusunun belirlenmesi, tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması, araştırmanın tüm boyutlarının planlanması, uygulanması bulguların değerlendirilmesi , araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Planların uygulanması |
2. Hafta | Planların uygulanması |
3. Hafta | Planların uygulanması |
4. Hafta | Planların uygulanması |
5. Hafta | Planların uygulanması |
6. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
7. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
8. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
9. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
10. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
11. Hafta | Sonuçların rapor haline getirilmesi |
12. Hafta | Sonuçların rapor haline getirilmesi |
13. Hafta | Sonuçların rapor haline getirilmesi |
14. Hafta | Sonuçların rapor haline getirilmesi |
15. Hafta | Sonuçların rapor haline getirilmesi |
16. Hafta | Tez savunma |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar | 16 | 26 | 416 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 15 | 240 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 36 | 180 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 53 | 81 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimyasal, enstrümental ve farmakolojik verileri yorumlayıp anlayabilecek düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. İlaç tasarımı, reseptör-ilaç etkileşmesi gibi medisinal kimya konuları hakkında temel kavramları bilir. | X | ||||
3. Bilim etiği konusunda uyması gereken kurallara hakimdir. | X | ||||
4. Konvansiyonel ve yeni geliştirilen sentez yöntemlerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5. Deney düzeneği kurma ve laboratuvar cihazlarını kullanabilme konularında belirli bir beceri ve el alışkanlığına sahiptir. | X | ||||
6. Laboratuvarda güvenli çalışma ve olası kazaları önleme konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | ||||
7. Laboratuvar çalışmaları sırasında karşılaştığı öngörülemeyen sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
8. Literatür tarama, formül çizim programları ile online kütüphane olanaklarını uzman düzeyde kullanır. | X | ||||
9. Yaptığı çalışmanın verilerini hakemli dergilerde yayınlanacak bir makale haline getirir ve bu çalışmaları, ulusal ve uluslararası sempozyumlarda etkin bir şekilde sunar. | X | ||||
10. Bir araştırma projesinde çalışma, elde ettiği sonuçları yorumlama ve rapor şeklinde düzenleme becerilerine sahiptir. | X | ||||
11. Yabancı bir dildeki kaynakları takip edecek düzeyde yabancı dil hakimiyeti vardır. | X | ||||
12. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek