ECE617.02 - AİLE EĞİTİMİ ve KATILIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AİLE EĞİTİMİ ve KATILIMI | ECE617.02 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; çocukların öncelikli ve ilk eğitimcileri olan ailenin önemini fark edebilme, ailelerle çalışma becerisinin artırılması ve toplumla değişimi devam eden ailelerin sosyal hizmetler yoluyla ihtiyaçlarının karşılanmasında yardımcı olabilme. Aile katılımının önemini, ailelerin nasıl destekleneceğini ve ailelerle etkili iletişim yaklaşımlarını anlayabilme. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Eğitim ve küçük çocukların gelişiminde aile katılımının önemi; öğretmen, aile okul arasındaki iş birliğinin önemine dair araştırmalara aşinalık; aile katılımı, eğitimi ve ilişkilerinin, küçük çocukların tüm gelişim alanları üzerindeki etkisi; çocuğun gelişiminde etkili olan aile eve diğer aile fertleri ile etkili iletişim yolları | |||||
Kaynaklar | Arnas Aktaş, Y. (2016). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. Ankara: Vize Yayıncılık. Baltaş, A. (2009). Ana-baba el kitabı. İstanbul: Remzi Kitapevi. Bayraklı, H. & Sucuog?lu, B. (2018). Okul O?ncesinde Kaynas?tırma: Aile Eg?itimi, Pegem Akademi, Ankara. Beaty, Janice J. (2000). Skills for preschool teachers. Upper Saddle River, N.J.: Merrill. Blazer, C. (2005). Literature Review on Family Involvement: The Home-School Partnership. https://drs.dadeschools.net/AdditionalReports/Family%20Involvement.pdf Cavkaytar, A., Ardıç, A., Özbey, F., Sönmez, M., Özdemir, O. ve Aksoy, V. (2010). Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği. (Ed. Atilla Cavkaytar). Ankara: Maya Akademi. Çağdaş, A.ve Seçer,Z. Ş. (2011). Anne-Baba Eğitimi. (pp. 49-67.) Ankara: Eğiten Kitap. Epstein, J. L. And Associates, (2019). Okul, Aile ve Toplum İş Birliği. (çev. Çiğdem Apaydın). Pegem Akademi: Ankara. Gordon,T. (2009). Etkili Anne-Baba Eğitiminde Uygulamalar. (Çev. Hale Vardar). İstanbul: Profil Yayıncılık. Knowles, M. S., Holton, E. F. & Swanson, R. A. (2015). Yetişkin Eğitimi. Kaktüs Psikoloji: İstanbul. National Association for the Education of Young Children (NAEYC), Family Engagement_ https://www.naeyc.org/resources/topics/family-engagement T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER) T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü (2013). 0-36 Ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) Stites, M. & Scully, P. & Roberts-King, H. & Barbour, C. (2019). Families, Schools, and Communities: Building Partnerships for Educating Children. Pearson. Temel, Z. F. (2019). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. (5. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tartışılacak işlenecek konular |
2. Hafta | Aile katılımı ve çocuk gelişimi |
3. Hafta | Ebeveyn stilleri |
4. Hafta | Ailelerin özel gereksinimleri, boşanmış aile eve aile fertlerinin hepsini ya da birini kaybetmiş çocuklar |
5. Hafta | Sunum |
6. Hafta | Ödev |
7. Hafta | Çocuk ihmal ve istismarı |
8. Hafta | Aile içi iletişim becerileri ve ilişkileri |
9. Hafta | Aile rehberliği ve aile eğitim programları |
10. Hafta | Aile, toplum ve okul ilişkileri |
11. Hafta | Okul ve ev programları |
12. Hafta | Yetişkin psikolojisi |
13. Hafta | Ülkemizde ve diğer ülkelerde ailelere yönelik yapılan araştırmalar |
14. Hafta | Sunum |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Final Projesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 2 | 40 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 1 | 34 | 34 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 32 | 103 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek