DKT638 - DİSLEKSİ-DİSGRAFİDE TANI ve TERAPİ UYG. ve İL. ARŞ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİSLEKSİ-DİSGRAFİDE TANI ve TERAPİ UYG. ve İL. ARŞ DKT638 2. Yarıyıl 2 4 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğretim Üyesi Ayşın Noyan Erbaş 
Dersin amacıDislekside değerlendirme yöntemleri ve ayırıcı tanıya ait bilgi ve beceri kazanımının sağlanması amaçlanır. Disleksiye ait güncel araştırmaların analiz edilmesi ve ayırıcı tanı için bu bilgilerin kullanılması amaçlanır. Disleksiye ilişkin belirtileri kavrar, değerlendirme yöntemlerini öğrenerek müdahaleye ilişkin çıkarımlarda bulunur.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dislekside ayırıcı tanı kriterlerini tanımlar.
  2. Dislekside değerlendirme yöntemlerini açıklar.
  3. Dislekside yer alan farklı alt tipleri açıklar ve sınıflandırma yapar.
  4. Güncel araştırma sonuçlarını tartışır.
  5. Uygun müdahale yöntemlerine ilişkin bilgi edinir.
Dersin içeriğiDislekside tanılama, değerlendirme, farklı disleksi alt tiplerini tanımlama, okuma- yazma gelişimi, okuma güçlükleri, dislekside nörobiyolojik faktörler, kanıta dayalı uygulamalara ilişkin literatür incelemesi  
Kaynaklar1. Mortimore, Tilly. Dyslexia And Learning Style. Chichester: John Wiley & Sons, 2008.
2. Turner, Martin and John Paul Rack. The Study Of Dyslexia. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers, 2004.
3. Christo, Catherine, John M Davis, and Stephen E Brock. Identifying, Assessing, And Treating Dyslexia At School. New York: Springer, 2009.
4. Reid, Gavin. Dyslexia. Chichester, West Sussex, U.K.: Wiley-Blackwell, 2011. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
16. HaftaDisleksinin Nörobiyolojisi
17. HaftaDislekside Tanım ve Terminoloji
18. HaftaDislekside Etiyoloji
19. HaftaOkuma- Yazma Gelişimi ve Disleksi
20. HaftaOkuma- Yazma Gelişimi ve Disleksi
21. HaftaDislekside Değerlendirme ve Güncel Araştırmalar
22. HaftaAra sınav
23. HaftaDislekside Değerlendirme ve Güncel Araştırmalar
24. HaftaDislekside Ayırıcı Tanı ve Güncel Araştırmalar
25. HaftaDislekside Ayırıcı Tanı ve Güncel Araştırmalar
26. HaftaDisleksi ve Eşlik Eden Faktörler: Disgrafi
27. HaftaDisleksi ve Eşlik Eden Faktörler: Disgrafi
28. HaftaDislekside Müdahale ve Güncel Araştırmalar
29. HaftaDislekside Müdahale ve Güncel Araştırmalar
30. HaftaGenel sınav hazırlığı
31. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4870240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır.    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır.   X 
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.  X  
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar.    X 
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir.  X  
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.  X  
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.   X 
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek