DKT638 - DİSLEKSİ-DİSGRAFİDE TANI ve TERAPİ UYG. ve İL. ARŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİSLEKSİ-DİSGRAFİDE TANI ve TERAPİ UYG. ve İL. ARŞ | DKT638 | 2. Yarıyıl | 2 | 4 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğretim Üyesi Ayşın Noyan Erbaş | |||||
Dersin amacı | Dislekside değerlendirme yöntemleri ve ayırıcı tanıya ait bilgi ve beceri kazanımının sağlanması amaçlanır. Disleksiye ait güncel araştırmaların analiz edilmesi ve ayırıcı tanı için bu bilgilerin kullanılması amaçlanır. Disleksiye ilişkin belirtileri kavrar, değerlendirme yöntemlerini öğrenerek müdahaleye ilişkin çıkarımlarda bulunur. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dislekside tanılama, değerlendirme, farklı disleksi alt tiplerini tanımlama, okuma- yazma gelişimi, okuma güçlükleri, dislekside nörobiyolojik faktörler, kanıta dayalı uygulamalara ilişkin literatür incelemesi | |||||
Kaynaklar | 1. Mortimore, Tilly. Dyslexia And Learning Style. Chichester: John Wiley & Sons, 2008. 2. Turner, Martin and John Paul Rack. The Study Of Dyslexia. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers, 2004. 3. Christo, Catherine, John M Davis, and Stephen E Brock. Identifying, Assessing, And Treating Dyslexia At School. New York: Springer, 2009. 4. Reid, Gavin. Dyslexia. Chichester, West Sussex, U.K.: Wiley-Blackwell, 2011. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
16. Hafta | Disleksinin Nörobiyolojisi |
17. Hafta | Dislekside Tanım ve Terminoloji |
18. Hafta | Dislekside Etiyoloji |
19. Hafta | Okuma- Yazma Gelişimi ve Disleksi |
20. Hafta | Okuma- Yazma Gelişimi ve Disleksi |
21. Hafta | Dislekside Değerlendirme ve Güncel Araştırmalar |
22. Hafta | Ara sınav |
23. Hafta | Dislekside Değerlendirme ve Güncel Araştırmalar |
24. Hafta | Dislekside Ayırıcı Tanı ve Güncel Araştırmalar |
25. Hafta | Dislekside Ayırıcı Tanı ve Güncel Araştırmalar |
26. Hafta | Disleksi ve Eşlik Eden Faktörler: Disgrafi |
27. Hafta | Disleksi ve Eşlik Eden Faktörler: Disgrafi |
28. Hafta | Dislekside Müdahale ve Güncel Araştırmalar |
29. Hafta | Dislekside Müdahale ve Güncel Araştırmalar |
30. Hafta | Genel sınav hazırlığı |
31. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 48 | 70 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır. | X | ||||
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır. | X | ||||
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir. | X | ||||
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek