BYM707 - BİYOTIP ENSTRÜMANTASYONU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOTIP ENSTRÜMANTASYONU | BYM707 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Dersin önkoşulu yoktur. Öğrencinin matematik ve fizik konularında temel bilgilere sahip olması yeterlidir. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: tıbbi alanda kullanılmakta olan cihazlar üzerine örneklerle destek bilgi verme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Cengiz Koçum | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere biyomedikal cihazların temel kavramlarının kazandırılması. Bu dersi başarıyla geçen öğrenci Biyomedikal Enstrumantasyon ile ilgili giriş düzeyinde bilgiye sahip olur. Bu konuda kendisinden istenen teorik ve pratik beceriyle donatılmış olur. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ölçme teorisi, elektrodlar, dönüştürücüler ve uygulamaları, biyoelektrik yükselteçler, elektrokardiyograf, Kan akış ölçümleri, Beyin parametrelerinin ölçülmesi, Solunum parametrelerinin ölçülmesi, Klinik laboratuvar cihazlarının temel prensipleri, Ultrasonik sistemler, Elektrocerrahi sistemleri ve fizyolojik basınç. | |||||
Kaynaklar | (1) Introduction to Biomedical Equipment Technology, J.J.Carr, J.M.Brown Prentice Hall, 2001. (2) Medical Instrumantation: Application and Design, Webster, Houghton Mifflin, 1992. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Biyomedikal Ölçme |
2. Hafta | Biyoelektrik Potansiyellerin Oluşumu ve Elektrotlar |
3. Hafta | Dönüştürücüler |
4. Hafta | Biyoelektrik Yükselteçler |
5. Hafta | Elektrokardiyografi |
6. Hafta | Kan Akış Ölçüm Metodları ve Enstrumantasyonu |
7. Hafta | İnsan Sinir Sistemi Ölçümleri |
8. Hafta | İnsan Sinir Sistemi Ölçümleri |
9. Hafta | Beyin Parametrelerinin Ölçülmesi |
10. Hafta | İnsan Solunum Sistemi ve İlgili Ölçümler |
11. Hafta | Tıbbi Laboratuvar Ölçüm Cihazları |
12. Hafta | Ultrsonik Dalgaların Tıpta Kullanımı |
13. Hafta | Elektrocerrahi Cihazları |
14. Hafta | Fizyolojik Basınç |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık haftası |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 31 | 140 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlayabilme ve uygulayabilme, | X | ||||
2. Disiplin içi ya da disiplinler arası takım çalışması yapabilme, araştırma yapabilmek için gerekli yöntemleri ve becerileri üst düzeyde kazanma, | X | ||||
3. Uzmanlık alanındaki güncel fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma, | X | ||||
4. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapabilecek yeterliliğe sahip olma, | X | ||||
5. Bilimsel çalışmaların çıktılarını ulusal veya uluslararası akademik ortamlarda yayınlayarak, bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunma, | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarma, | X | ||||
7. Uzmanlık alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurma ve tartışma, | X | ||||
8. Biyolojik sistemlerdeki sorunlara mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının etkilerini anlama ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalığına sahip olma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek