BTÖ716 - EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI | BTÖ716 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Sunumlar, grup tartışmaları, grup projeleri, grup projeleri sunumları, yansımalar, lab uygulamaları | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Hakan TÜZÜN | |||||
Dersin amacı | Bilgisayar Oyunları Ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına ilişkin kavramları ayrıntılı bir şekilde ele almak ve yerel ortamlarda ihtiyaçları adresleyen eğitsel bilgisayar oyunları tasarlayıp değerlendirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Oyun Ve Oyunun Özellikleri. Oyunun Psikolojik Ve Sosyolojik İncelemesi. Bireylerin Gelişimsel Özellikleri Ve Oyun İlişkisi. Bilgisayar Oyunları. Bilgisayar Oyunu Tasarım Sürecinin Temel Aşamaları Ve Öne Çıkarılması Gereken Özellikler. Bilgisayar Oyunlarının Türleri Ve Etkileri. Oyunun Bileşenleri. Öğretim Yazılımlarında Oyun Etkisinin Yaratılması. | |||||
Kaynaklar | Game Design: Theory and Practice, Second Edition by Richard Rouse III ISBN: 1556229127 Wordware Publishing 2005 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders Tanıtımı |
2. Hafta | Oyuncular ne ister, Bir oyun fikri hakkında düşünce fırtınası yapılması |
3. Hafta | Oyun mekaniğinin detayları, Oyun mekaniğini işe koşma |
4. Hafta | Oyun analizi: Centipede, Tasarım araçlarının tasarlanması |
5. Hafta | Odak |
6. Hafta | Oyun geliştirme belgesi, tasarım belgesi |
7. Hafta | Hikaye anlatma, Çok-oyunculu oyunlar |
8. Hafta | Düzey tasarımı |
9. Hafta | Proje Detaylarının paylaşılması |
10. Hafta | Proje Çalışmaları |
11. Hafta | Proje Çalışmaları |
12. Hafta | Proje Çalışmaları |
13. Hafta | Proje Çalışmaları |
14. Hafta | Proje Çalışmaları |
15. Hafta | - |
16. Hafta | Proje Çalışmaları |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 70 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 42 | 1 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 62 | 62 |
Proje | 1 | 134 | 134 |
Ödevler | 1 | 62 | 62 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 45 | 259 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. . Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileriyle katkıda bulunma. | X | ||||
2. BÖTE alanında alan yazına ve uygulamaya katkı için bilimsel araştırmalar yapma | X | ||||
3. BÖTE alanına ilişkin ölçme araçları geliştirme ve bunları kullanarak verilere ulaşma ve verileri değerlendirme | X | ||||
4. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik işbirlikli ulusal ya da uluslararası projeler geliştirme ve yürütme. | X | ||||
5. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlamak için araştırmalar gerçekleştirme | X | ||||
6. Kurumların çevrim içi ya da karma öğrenme ortamlarındaki gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımları geliştirme, uygulama, yayılımını sağlama ve değerlendirme. | X | ||||
7. Alana özgü kuram ya da uygulama temelli yüz yüze/çevrimiçi/karma disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirme | X | ||||
8. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları temelinde araştırmalar planlama, yürütme ve değerlendirme | X | ||||
9. Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram/model geliştirme | X | ||||
10. Bilimsel araştırmalar konusunda güncel araştırma yöntemlerini takip etme ve bunları işe koşma. | X | ||||
11. Meslek etiğini tüm çalışmalarında temele alma | X | ||||
12. Sosyal medya ve oyunla ilgili araştırmalar/uygulamalar tasarlama, geliştirme ve etkilerini değerlendirme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek