BTÖ716 - EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI BTÖ716 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Sunumlar, grup tartışmaları, grup projeleri, grup projeleri sunumları, yansımalar, lab uygulamaları  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Hakan TÜZÜN 
Dersin amacıBilgisayar Oyunları Ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına ilişkin kavramları ayrıntılı bir şekilde ele almak ve yerel ortamlarda ihtiyaçları adresleyen eğitsel bilgisayar oyunları tasarlayıp değerlendirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilgisayar Oyunlarına ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına ilişkin temel kavramları bilir.
  2. Çeşitli geliştirme ortamlarını kullanarak yerel ortamlardaki ihtiyaçları gideren eğitsel bilgisayar oyunlarını tasarlar ve değerlendirir.
Dersin içeriğiOyun Ve Oyunun Özellikleri. Oyunun Psikolojik Ve Sosyolojik İncelemesi. Bireylerin Gelişimsel Özellikleri Ve Oyun İlişkisi. Bilgisayar Oyunları. Bilgisayar Oyunu Tasarım Sürecinin Temel Aşamaları Ve Öne Çıkarılması Gereken Özellikler. Bilgisayar Oyunlarının Türleri Ve Etkileri. Oyunun Bileşenleri. Öğretim Yazılımlarında Oyun Etkisinin Yaratılması. 
KaynaklarGame Design: Theory and Practice, Second Edition by Richard Rouse III ISBN: 1556229127
Wordware Publishing 2005 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers Tanıtımı
2. HaftaOyuncular ne ister, Bir oyun fikri hakkında düşünce fırtınası yapılması
3. HaftaOyun mekaniğinin detayları, Oyun mekaniğini işe koşma
4. HaftaOyun analizi: Centipede, Tasarım araçlarının tasarlanması
5. HaftaOdak
6. HaftaOyun geliştirme belgesi, tasarım belgesi
7. HaftaHikaye anlatma, Çok-oyunculu oyunlar
8. HaftaDüzey tasarımı
9. HaftaProje Detaylarının paylaşılması
10. HaftaProje Çalışmaları
11. HaftaProje Çalışmaları
12. HaftaProje Çalışmaları
13. HaftaProje Çalışmaları
14. HaftaProje Çalışmaları
15. Hafta-
16. HaftaProje Çalışmaları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler170
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 42 1 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama16262
Proje1134134
Ödevler16262
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü45259300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. . Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileriyle katkıda bulunma.    X
2. BÖTE alanında alan yazına ve uygulamaya katkı için bilimsel araştırmalar yapma    X
3. BÖTE alanına ilişkin ölçme araçları geliştirme ve bunları kullanarak verilere ulaşma ve verileri değerlendirmeX    
4. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik işbirlikli ulusal ya da uluslararası projeler geliştirme ve yürütme.    X
5. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlamak için araştırmalar gerçekleştirme    X
6. Kurumların çevrim içi ya da karma öğrenme ortamlarındaki gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımları geliştirme, uygulama, yayılımını sağlama ve değerlendirme.    X
7. Alana özgü kuram ya da uygulama temelli yüz yüze/çevrimiçi/karma disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirme    X
8. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları temelinde araştırmalar planlama, yürütme ve değerlendirme    X
9. Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram/model geliştirme    X
10. Bilimsel araştırmalar konusunda güncel araştırma yöntemlerini takip etme ve bunları işe koşma.    X
11. Meslek etiğini tüm çalışmalarında temele alma    X
12. Sosyal medya ve oyunla ilgili araştırmalar/uygulamalar tasarlama, geliştirme ve etkilerini değerlendirme    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek