BCO681 - VİDEO OYUNLARI ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
VİDEO OYUNLARI ANALİZİ BCO681 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Gözlem
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Hakan Tüzün 
Dersin amacıBu dersin amacı iyi tasarlanmış video oyunlarını analiz ederek oyun tasarımı ilkelerini analiz etmektir. Öğrenciler iyi tasarlanmış video oyunlarındaki öğeleri keşfederler. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamlayanlar, bir video oyununu analiz edebilir.
  2. Bir video oyununun eleştirisini yazılı olarak yapabilir.
  3. Oyun tasarımının prensiplerini anlar.
  4. Klasik video oyunlarındaki tasarım prensiplerini yeni oyun tasarımlarında kullanabilir.
Dersin içeriğiÖnceden belirlenmiş ve öğrencilerin belirleyeceği klasik video oyunları bağlamında oyun dengesi, hikayelendirme, bilmece tasarımı, karakterizasyon, oyun özellikleri, seviye tasarımı ve teknoloji gibi tasarım unsurlarının incelenmesi.  
KaynaklarEddy, Brian R. (2012). Classic video games: The golden age. Oxford: Shire. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers tanıtımı
2. HaftaTarza özgü oyun tasarımı
3. HaftaPac-Man analizi
4. HaftaRiver Raid analizi
5. HaftaCommando ve Commando2 analizi
6. HaftaPitfall and Pitfall2 analizi
7. HaftaOil?s Well analizi
8. HaftaArasınav
9. HaftaHenry?s house analizi
10. HaftaImpossible Mission analizi
11. HaftaBlack Hawk analizi
12. HaftaBlue Max analizi
13. HaftaDan Dare: Pilot of the Future analizi
14. HaftaBoulder Dash analizi
15. HaftaGenel sınava çalışma
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler330
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama11515
Proje000
Ödevler3515
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13232
Toplam İş Yükü3479180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanabilir.  X  
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.    X
3. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireysellerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz edebilirler.    X 
4. Öğrenciler belli bir kullanıcı eskitlesiyle etkili olarak bağlantı kurabilirler  X  
5. Öğrenciler profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olurlar    X
6. Öğrenciler bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir. X   
7. Öğrenciler istenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir.   X  
8. Öğrenciler alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar.    X 
9. Öğrenciler disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir.  X   
10. Öğrenciler displinleriyle ilişkili sanat kültürü ve estekik konuları uygulama yeteneğine sahiptir.  X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek