BBS672 - KOŞUT BİLGİSAYARLAR İÇİN YAZILIM GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KOŞUT BİLGİSAYARLAR İÇİN YAZILIM GELİŞTİRME BBS672 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd.Doç.Dr. Kayhan İmre 
Dersin amacıDersin amacı öğrencilere koşut bilgisayar mimarilerini ve koşut programlamayı öğretmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Öğrenciler koşut bilgisayar sistemleri konusundaki temel kavramları tanımlayabilecektir.
  2. 2. Öğrenciler koşut yazılım geliştirme kitaplıklarını kullanabilirler.
  3. 3. Öğrenciler koşut yazılımlar geliştirebilirler.
  4. 4. Öğrenciler koşut sistemler konusunda araştırma yapabilirler
Dersin içeriğiKoşut bilgisayar mimarilerine giriş. Koşut bilgisayarlarda veri iletişimi. Program geliştirme süreci. Koşut işlem gerektiren yaygın sorunlar ve çözüm türleri. Koşut programlama hata bulma yöntemleri. Koşut programlarda etkinlik izleme, görüntüleme ve çözümleme yöntem ve araçları. 
KaynaklarGrama A., Gupta A., Karypis G. ve Kumar, V., Introduction to Parallel Computing, Second Edition Addison Wesley, 2003. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKoşut sistemlerde temel kavramlar
2. HaftaKoşut bilgisayarlarda kullanılan ağ topolojileri
3. HaftaKoşut bilgisayarlar için yazılım geliştirmede kullanılan temel kavramlar
4. Haftaİleti aktarım yöntemiyle programlama ve MPI kitaplığı
5. HaftaTopoloji oluşturma ve toplu iletişim işlevleri
6. HaftaProje I
7. HaftaToplu iletişim algoritmalarının gerçekleştirimi
8. HaftaÖrnek inceleme
9. HaftaÖrnek inceleme (Devam)
10. HaftaÖrnek inceleme (Devam)
11. HaftaProje II
12. HaftaAraştırma sunumları
13. HaftaAraştırma sunumları
14. HaftaAraştırma sunumları
15. HaftaAraştırma sunumları
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler225
Seminer115
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)9327
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler24080
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2776179

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yazılım Mühendisliği temel alanları hakkında detaylı bilgi sahibidir.    X
2. Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, risk yönetimi ve kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak.    X
3. Teori ve pratiğin birbirini hangi şekillerde etkilediğini ve birbirleri arasındaki bağları anlar.  X  
4. Gerçek hayata ilişkin yazılım proje, süreç ve ürününe ait işlevsel ve işlevsel olmayan özellikleri tanımlar.    X
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel yazılım mühendisliği problemini kendi başına çözümler ve olası en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü açıklayabilecek, yaptığı varsayımları açıkça anlatabilecek kadar iyi iletişim becerilerine sahiptir.    X
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar.   X 
7. Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak.    X
8. Yazılım Mühendisliği uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve bütün mesleki etkinlikleri etik ve sorumlu bir şekilde yürütür.  X  
9. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir.   X 
10. Araştırma problemleri tanımlayabilir ve bilimsel problemleri çözmek için bilimsel yöntemler kullanarak bu araştırmaları yürütür.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek