BBS672 - KOŞUT BİLGİSAYARLAR İÇİN YAZILIM GELİŞTİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KOŞUT BİLGİSAYARLAR İÇİN YAZILIM GELİŞTİRME | BBS672 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd.Doç.Dr. Kayhan İmre | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı öğrencilere koşut bilgisayar mimarilerini ve koşut programlamayı öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Koşut bilgisayar mimarilerine giriş. Koşut bilgisayarlarda veri iletişimi. Program geliştirme süreci. Koşut işlem gerektiren yaygın sorunlar ve çözüm türleri. Koşut programlama hata bulma yöntemleri. Koşut programlarda etkinlik izleme, görüntüleme ve çözümleme yöntem ve araçları. | |||||
Kaynaklar | Grama A., Gupta A., Karypis G. ve Kumar, V., Introduction to Parallel Computing, Second Edition Addison Wesley, 2003. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Koşut sistemlerde temel kavramlar |
2. Hafta | Koşut bilgisayarlarda kullanılan ağ topolojileri |
3. Hafta | Koşut bilgisayarlar için yazılım geliştirmede kullanılan temel kavramlar |
4. Hafta | İleti aktarım yöntemiyle programlama ve MPI kitaplığı |
5. Hafta | Topoloji oluşturma ve toplu iletişim işlevleri |
6. Hafta | Proje I |
7. Hafta | Toplu iletişim algoritmalarının gerçekleştirimi |
8. Hafta | Örnek inceleme |
9. Hafta | Örnek inceleme (Devam) |
10. Hafta | Örnek inceleme (Devam) |
11. Hafta | Proje II |
12. Hafta | Araştırma sunumları |
13. Hafta | Araştırma sunumları |
14. Hafta | Araştırma sunumları |
15. Hafta | Araştırma sunumları |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 25 |
Seminer | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 9 | 3 | 27 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 40 | 80 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 27 | 76 | 179 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yazılım Mühendisliği temel alanları hakkında detaylı bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, risk yönetimi ve kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
3. Teori ve pratiğin birbirini hangi şekillerde etkilediğini ve birbirleri arasındaki bağları anlar. | X | ||||
4. Gerçek hayata ilişkin yazılım proje, süreç ve ürününe ait işlevsel ve işlevsel olmayan özellikleri tanımlar. | X | ||||
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel yazılım mühendisliği problemini kendi başına çözümler ve olası en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü açıklayabilecek, yaptığı varsayımları açıkça anlatabilecek kadar iyi iletişim becerilerine sahiptir. | X | ||||
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar. | X | ||||
7. Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
8. Yazılım Mühendisliği uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve bütün mesleki etkinlikleri etik ve sorumlu bir şekilde yürütür. | X | ||||
9. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
10. Araştırma problemleri tanımlayabilir ve bilimsel problemleri çözmek için bilimsel yöntemler kullanarak bu araştırmaları yürütür. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek