BİK645 - MOLEKÜLER FİZYOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MOLEKÜLER FİZYOLOJİ BİK645 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Öğrencinin aktif katılımının olduğu teorik dersler  
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıSistem ve dokuların etkinliklerini moleküler düzeyde açıklamak, başlıca makromoleküllerin yapı-aktivite ilişkilerini açıklamak ve Fizyolojik etkileşimlerdeki ve kontrol sistemlerinde yapı-işlev ilişkisini irdelemek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Fizyolojik sistemleri moleküler makinalar gibi düşünür
  2. 2. Başlıca makromoleküllerin yapı-işlev ilişkisini açıklar
  3. 3. İşbaşındaki proteinlerin konformasyonel değişimlerine örnekler verebilir
  4. 4. Moleküler fizyoloji alanındaki güncel makaleleri anlar ve değerlendirir
Dersin içeriğiBaşlıca biyolojik makromoleküllerin yapısal özellikleri, proteinlerin yapı-işlev ilişkileri, moleküller arası etkileşimlerin fizyolojik sistemlerdeki yeri  
Kaynaklar1. The Cell: A molecular Approach (2009), G. Cooper, R.E. Hausman, 5th ed., ASM Press, Washington DC.
2. Molecular Biology of the Cell, B. Alberts, A. Johnson, et. al., 5th ed., Garland Publ. Inc., New York
3. Lehninger Principles of Biochemistry,D.L.Nerlson, MM Cox,5th ed, 2008, Freeman & Co., New York
4. İlgili güncel uluslararası dergiler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFizyolojide temel kavramlar
2. HaftaFizyolojik sistemler ve dokular
3. HaftaHücresel çeşitlilik ve kompartmantalizasyon
4. HaftaAtomlar, moleküller ve fonksiyonel gruplar
5. HaftaBiyolojik makromoleküller
6. HaftaVücut sıvılarında elektrolit dengesi
7. HaftaMakale sunumu
8. HaftaMembran kanalları ve pompaları
9. HaftaKasılan proteinler
10. HaftaTaşıyıcı proteinler
11. HaftaBağışıklık ağları
12. HaftaEndokrin ağ
13. HaftaSinir ağları
14. HaftaMakale sunumu
15. HaftaSınava hazırlık
16. HaftaBİTİRME SINAVI

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer240
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10550
Sunum / Seminer Hazırlama22448
Proje000
Ödevler8972
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü3569240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi bilimine özgü temel ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik kavramsal ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.  X  
2. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanında laboratuvar çalışmalarının gerektirdiği laboratuvar güvenliği, teknik bilgi ve beceriye sahiptir ve bu alandaki araç ve gereçleri kullanarak araştırma sorularına yanıt arar. X   
3. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplinlerden gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirme, bütünleştirme, yeni bilgiler oluşturma, karar verme ve problem çözme becerisine sahiptir. X   
4. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlama yetkinliğine sahiptir.  X  
5. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilgili ulusal/uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.  X  
6. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilgili bilgi üretiminde mevzuata, mesleki değerlere ve araştırma etiği ilkelerine uygun davranır, mesleki bilgi, beceri ve sorumluluklarını ekip çalışmasına aktarır.  X  
7. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi ile ilgili bilimsel bir makaleyi okur, analiz eder, ilgili mesleki alanda kanıta dayalı araştırma planlar ve yürütür. X   
8. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi ile ilişkili diğer bilimlerle iletişimin önemini bilir, bilgilerini ve sorun çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.   X 
9. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, öğrenim gereksinimlerini ve hedeflerini tanımlar, Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanında kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
10. Ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar, alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek