ANA714 - KLİNİK NÖROANATOMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KLİNİK NÖROANATOMİ | ANA714 | 3. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ANA705 SİNİR SİSTEMİ DERSİNİ ALMIŞ OLMAK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. İlkan Tatar, Prof.Dr. C.Cem Denk | |||||
Dersin amacı | Sinir sistemin klinik anatomisinin öğrenilmesi ve ilgili klinik olguların tartışılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sinir sisteminin merkezi ve periferik bölümlerinin anatomisinin, işlev ve klinik açıdan değerlendirilmesi. | |||||
Kaynaklar | 1- H. Hamdi Çelik, C. Cem Denk Netter'in Klinik Anatomisi 2. Baskıdan çeviri. Palme Yayınevi, 2013. 2- Snell RS. Clinical Neuroanatomy 3- Moore KL, Dalley AF, Agur AMR. Clinically oriented Anatomy. 6th Ed., Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 4- Güncel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sinir sistemi hakkında genel bilgiler, medulla spinalis klinik anatomisi |
2. Hafta | Çıkan yollar klinik anatomisi |
3. Hafta | İnen yollar klinik anatomisi |
4. Hafta | Medulla oblongata klinik anatomisi |
5. Hafta | Pons ve mesencephalon klinik anatomisi |
6. Hafta | Cerebellum klinik anatomisi |
7. Hafta | Diencephalon ve hypophysis klinik anatomisi |
8. Hafta | Cerebrum klinik anatomisi |
9. Hafta | Limbik sistem, bazal ganglionlar ve retiküler formasyon klinik anatomisi |
10. Hafta | Görme, işitme ve denge yolları klinik anatomisi |
11. Hafta | Otonom sinir sistemi klinik anatomisi |
12. Hafta | Beyin damarları klinik anatomisi |
13. Hafta | Beyin ventriküler sistemi klinik anatomisi |
14. Hafta | Periferik nöropatilerin klinik anatomisi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 12 | 36 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 34 | 79 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme. | X | ||||
2. Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme. | X | ||||
3. Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme. | X | ||||
4. Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme. | X | ||||
5. Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme. | X | ||||
7. Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme | X | ||||
8. Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme. | X | ||||
9. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek