ADÖ620 - ALMANCA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI ADÖ620 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliAlmanca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıYabancı dil öğretiminde teknoloji kullanımı, Almancayı teknoloji kullanarak öğrenme ve öğretme, çoklu ortamda öğretim materyali geliştirme, teknoloji uygulama planı geliştirme.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Teknoloji ve öğretim teknolojileriyle ilgili işlemleri ve kavramları tanır.
  2. 2. Teknoloji kaynaklarını tanıyıp olara erişir ve onların doğruluk ve uygunluğunu değerlendirir.
  3. 3. Teknoloji destekli öğrenme ortamları ve deneyimleri planlayıp tasarlar.
  4. 4. Öğrencinin öğrenmesini en üst düzeye çıkarmada teknoloji kullanımı yöntem ve stratejileri içeren ders planları hazırlar.
  5. 5. Çeşitli etkili ölçme ve değerlendirme stratejileri uygulamayı kolaylaştırmak için teknolojiyi kullanır.
  6. 6. Üretkenliği ve mesleki uygulamalarını geliştirmek için teknolojiyi kullanır.
  7. 7. Okullarda teknoloji kullanımı ile ilgili toplumsal, etik, yasal ve insani konuları anlar ve uygulamada göz önünde bulundurur.
Dersin içeriği1. Yeni teknolojiler ve öğretim teknolojileri
2. Yabancı dil dersinde teknolojinin rolü
3. Eğitim teknolojileri, dijital öğretim araçları ve Almanca öğretim yöntemleri arasındaki ilişki
4. E-learning: Almancanın öğretiminde bilgisayar ve internet
5. Blended Learning ve Yapılandırmacılık kuramı arasındaki ilişki
6. Almancanın öğretiminde Podkest/Videopodkest kullanımı
7. Almancanın öğretiminde Moodle kullanımı
8. Almancanın öğretiminde etkileşimli tahta kullanımı 
Kaynaklar1. Rösler, Dietmar: Die Funktion von Medien im Deutsch als Fremd- und Deutsch als Zweitsprache-Unterricht. In: Krumm, Hans-Jürgen u.a. (Hrsg): Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Ein internationales Handbuch. Berlin u.a.: de Gruyter Mouton 2010, 1199-1214. 2. Huneke, Hans-Werner/ Steinig, Wolfgang: Deutsch als Fremdsprache: Eine Einführung.Berlin: Erich Schmidt Verlag. 3. Günther Storch: Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik Theoretische Grundlagen und praktische Unterrichtsgestaltung.München: Wilhelm Fink. 4. Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts. Heft 33 -2005: Lust auf Internet. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht.10. Jahrgang, Nummer 1,Themenschwerpunkt: Die Neuen Medien im Fremdsprachenunterricht, http://zif.spz.tu-darmstadt.de/jg-10-1/allgemein/beitra26.htm 5. Rösler, Dietmar & Würffel Nicola: Blended Learning. Kombiniertes Lernen im Fremdsprachenunterricht. Themenheft der Zeitschrift Fremdsprache Deutsch Heft 42. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKavram olarak yeni teknolojiler ve öğretim teknolojileri
2. HaftaYabancı dil dersinde teknolojinin rolü
3. HaftaEğitim teknolojileri, dijital öğretim araçları ve Almanca öğretim yöntemleri arasındaki ilişki
4. HaftaE-learning: nedir? Almancanın öğretiminde bilgisayar ve internet
5. HaftaBlended Learning ve Yapılandırmacılık kuramı arasındaki ilişki
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaAlmancanın Öğretiminde Podkest Kullanımı
8. HaftaAlmancanın Öğretiminde Videopodkest Kullanımı
9. HaftaAlmancanın Öğretiminde Moodle Kullanımı
10. HaftaAlmancanın Öğretiminde Akılla Tahta Kullanımı
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaProje çalışması: Teknoloji kullanımı içeren ders planları hazırlama ve sunma
13. HaftaProje çalışması: Teknoloji kullanımı içeren ders planları hazırlama ve sunma
14. HaftaProje çalışması: Teknoloji kullanımı içeren ders planları hazırlama ve sunma
15. Hafta
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1212
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar248
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1460
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler12828
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü30104210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.    X
2. Araştırma yöntem, teknik ve basamakları doğrultusunda veri toplama ve analizi, yorumu, rapor yazma esaslarını bilimsel çalışmalarında uygular.   X 
3. Alanıyla ilgili bilimsel nitelikli metinleri inceler, neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yorumlar; bilimsel nitelikli metinler oluşturur.   X 
4. Alanıyla ilgili görüşlerini bilimsel gerekçelere dayandırarak akademik düzeyde sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır.    X
5. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde sentezleyerek bütüncül bir bakış açısıyla tartışır ve yorumlar.    X
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğretiminde sorunları araştırır, sorgular, çözüm stratejileri geliştirir.    X
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını yakından izler, inceler ve Türkiye de yabancı dil öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir.    X
8. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.    X
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı sorumluluk alarak bağımsız yürütebilir.    X
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek