ADÖ620 - ALMANCA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI | ADÖ620 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Almanca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Yabancı dil öğretiminde teknoloji kullanımı, Almancayı teknoloji kullanarak öğrenme ve öğretme, çoklu ortamda öğretim materyali geliştirme, teknoloji uygulama planı geliştirme. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Yeni teknolojiler ve öğretim teknolojileri 2. Yabancı dil dersinde teknolojinin rolü 3. Eğitim teknolojileri, dijital öğretim araçları ve Almanca öğretim yöntemleri arasındaki ilişki 4. E-learning: Almancanın öğretiminde bilgisayar ve internet 5. Blended Learning ve Yapılandırmacılık kuramı arasındaki ilişki 6. Almancanın öğretiminde Podkest/Videopodkest kullanımı 7. Almancanın öğretiminde Moodle kullanımı 8. Almancanın öğretiminde etkileşimli tahta kullanımı | |||||
Kaynaklar | 1. Rösler, Dietmar: Die Funktion von Medien im Deutsch als Fremd- und Deutsch als Zweitsprache-Unterricht. In: Krumm, Hans-Jürgen u.a. (Hrsg): Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Ein internationales Handbuch. Berlin u.a.: de Gruyter Mouton 2010, 1199-1214. 2. Huneke, Hans-Werner/ Steinig, Wolfgang: Deutsch als Fremdsprache: Eine Einführung.Berlin: Erich Schmidt Verlag. 3. Günther Storch: Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik Theoretische Grundlagen und praktische Unterrichtsgestaltung.München: Wilhelm Fink. 4. Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts. Heft 33 -2005: Lust auf Internet. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht.10. Jahrgang, Nummer 1,Themenschwerpunkt: Die Neuen Medien im Fremdsprachenunterricht, http://zif.spz.tu-darmstadt.de/jg-10-1/allgemein/beitra26.htm 5. Rösler, Dietmar & Würffel Nicola: Blended Learning. Kombiniertes Lernen im Fremdsprachenunterricht. Themenheft der Zeitschrift Fremdsprache Deutsch Heft 42. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kavram olarak yeni teknolojiler ve öğretim teknolojileri |
2. Hafta | Yabancı dil dersinde teknolojinin rolü |
3. Hafta | Eğitim teknolojileri, dijital öğretim araçları ve Almanca öğretim yöntemleri arasındaki ilişki |
4. Hafta | E-learning: nedir? Almancanın öğretiminde bilgisayar ve internet |
5. Hafta | Blended Learning ve Yapılandırmacılık kuramı arasındaki ilişki |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Almancanın Öğretiminde Podkest Kullanımı |
8. Hafta | Almancanın Öğretiminde Videopodkest Kullanımı |
9. Hafta | Almancanın Öğretiminde Moodle Kullanımı |
10. Hafta | Almancanın Öğretiminde Akılla Tahta Kullanımı |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Proje çalışması: Teknoloji kullanımı içeren ders planları hazırlama ve sunma |
13. Hafta | Proje çalışması: Teknoloji kullanımı içeren ders planları hazırlama ve sunma |
14. Hafta | Proje çalışması: Teknoloji kullanımı içeren ders planları hazırlama ve sunma |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 12 | 12 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 48 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 14 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 28 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 30 | 104 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | ||||
2. Araştırma yöntem, teknik ve basamakları doğrultusunda veri toplama ve analizi, yorumu, rapor yazma esaslarını bilimsel çalışmalarında uygular. | X | ||||
3. Alanıyla ilgili bilimsel nitelikli metinleri inceler, neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yorumlar; bilimsel nitelikli metinler oluşturur. | X | ||||
4. Alanıyla ilgili görüşlerini bilimsel gerekçelere dayandırarak akademik düzeyde sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
5. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde sentezleyerek bütüncül bir bakış açısıyla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğretiminde sorunları araştırır, sorgular, çözüm stratejileri geliştirir. | X | ||||
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını yakından izler, inceler ve Türkiye de yabancı dil öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir. | X | ||||
8. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı sorumluluk alarak bağımsız yürütebilir. | X | ||||
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek