İMM612 - İMMÜNOLOJİDE KULLANILAN TESTLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İMMÜNOLOJİDE KULLANILAN TESTLER | İMM612 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 0 | 1 | 2 |
Önkoşul(lar)-var ise | İMM 610 kodlu dersi almış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Sevil Oskay Halaçlı | |||||
Dersin amacı | Laboratuar dilini öğrenme ve testleri uygulamadan önce teorik bilgi sahibi olma | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | I. İmmünoloji laboratuarında rutin tanı ve araştırma için kullanılan testlerin esasları; II. İmmünoloji laboratuarında rutin tanı ve araştırma için kullanılan testlerin yöntemleri; III. İmmünoloji laboratuarında rutin tanı ve araştırma için kullanılan testlerin değerlendirilmesi; IV. İmmünoloji laboratuarında rutin tanı ve araştırma için kullanılan testlerin kullanım alanları. | |||||
Kaynaklar | Immunobiology (Jane way); Cellular and Molecular Immunology (AK.Abbas,Lichtman A.H); Experimental Immunology; Immunology Today. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İmmün Sisteme Genel Bakış |
2. Hafta | Serum İmmunglobulin ve alt grupları |
3. Hafta | Antikor İnceleme Metotları |
4. Hafta | Lenfosit Alt Grup İncelemesi |
5. Hafta | İn vitro Lenfosit Cevabı |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Fagosit Fonksiyon İncelemesi |
8. Hafta | DNA Ayırım Metotları |
9. Hafta | HLA Tayini |
10. Hafta | Kimerizm İncelemesi |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Sitotoksik T Hücre Testleri |
13. Hafta | Sekans Kullanım Alanları |
14. Hafta | Gen Polimorfizmi |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 12 | 1 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 13 | 1 | 13 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 42 | 20 | 61 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aşı biliminde kullanılan araştırma yöntemleri ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur ve mevcut çalışmaların karşılaştırılması ve sınırlarının, doğruluğunun, geçerliliğinin ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2. 2. Aşı bilimi alanındaki her türlü bilimsel ve profesyonel çalışma ile ilgili etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve buna göre davranır. | X | ||||
3. 3. Kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak, toplumdaki mevcut aşılama sorunlarını tespit eder, politika ve stratejiler geliştirerek öneriler üretir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışmasına katılır. | X | ||||
4. Aşı güvenliği hakkında bilgi toplayabilir, | X | ||||
5. Aşılarda disiplinlerarası etkileşimi kavrar, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
6. Laboratuvar ortamında deney düzeneği tasarlayabilir ve uygulayabilir ve elde edilen verileri analiz edebilir. | X | ||||
7. İyi laboratuvar uygulamaları ve iyi klinik uygulama prensiplerini bilir. | X | ||||
8. Akut koşullarda hangi çalışmanın yapılacağını bilir, uygun müdahaleler için gerekli kanıtları sağlar ve etkili ve hızlı çözümler için sürece katılır. | X | ||||
9. Aşılardaki uluslararası gelişmeleri koşullara bağlı olarak bağımsız olarak değerlendirir, | X | ||||
10. Sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur | X | ||||
11. Bilimsel araştırma yapar, aşılar üzerine bilimsel makaleler yazar ve sunar. | X | ||||
12. Niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanarak sağlık ekonomisi ve farmakoekonomik değerlendirmeler yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek