İLT663 - SİYASAL İLETİŞİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SİYASAL İLETİŞİM İLT663 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Arş. Gör. Dr. Emel Uzun 
Dersin amacıBu dersin amacı, alanın temel tartışmalarını ve gelişimini öğrenmenin yanı sıra, iletişim teknolojilerindeki değişimle birlikte ortaya çıkan yeni kamusallık kavramına ilişkin bir çerçeve edinilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, - Siyasal iletişimin temel kavramlarını açıklayabilecek,
  2. - Siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları kurabilecek,
  3. - Bu kavramları kendi içinde ve birbiriyle ilişkilendirebilecek,
  4. - Toplumsal olayları siyasal iletişim bağlamından değerlendirebilecek
  5. - Yeni teknolojilerle birlikte değişen siyasal iletişimin doğasını tartışabilecektir.
Dersin içeriğiBu derste, siyasal iletişimin temel kavramları ve kökenleri, bu alanın değişmekte olan doğasına ilişkin tartışmalarla birlikte ele alınacaktır.  
KaynaklarO. Tokgöz (2008) Siyasal İletişimi Anlamak. Ankara: İmge Yayınları-
E. Köker (2007) Politikanın İletişimi, İletişimin Politikası. Ankara: İmge Yayınları
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi
Noam Chomsky (2002) Media Control. New York: Seven Stories Press.
Bahadır Türk (2008) Şirket ve Parti/Genç Parti ve Yeni Siyaset. İstanbul: İletişim
S. Alankuş (2008) Türkiye'de `Başka Bir Demokrasi İçin `Başka Bir Medya ve Habercilik, Uygun Adım Medya: Bir Bilinç Körleşmesi içinde (der) İncilay Cangöz, İstanbul: Ayraç Yayınları
A. Briggs ve P. Burke (2011) Medyanın Toplumsal Tarihi. ?Siber Uzayın İçinde ve Dışında? başlıklı 8. Bölüm. İstanbul: Kırmızı Yayınları
Faye Ginsburg (2008) ?Rethinking The Digital Age, Global Indigenous Media içinde (der) P. Wilson ve M. Stewart. Duke University Press.
Tanıl Bora (2010)Enteltainment, Sol, Sinizm, Pragmatizm içinde. İstanbul: İletişim
Danny Schechter 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin genel tanıtımı
2. HaftaSiyasal iletişimde temel yönelimler
3. Haftaİfade özgürlüğü
4. HaftaAnglo-Amerikan Yaklaşımı
5. HaftaNoam Chomsky: Propaganda
6. HaftaEleştirel Kuram
7. HaftaMedya ve Demokrasi
8. HaftaMedya ve Demokrasi
9. HaftaMuhalif Hareketler ve Medya
10. HaftaKamusallığın Yeni Biçimleri
11. HaftaEğlenceli Habercilik
12. HaftaYeni Toplumsal Hareketler ve Alternatif Medyalar
13. HaftaYeni Toplumsal Hareketler ve Alternatif Medyalar
14. HaftaSunuşlar ve genel değerlendirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler160
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama24080
Proje000
Ödevler15656
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü31102220

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir.     X
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.   X  
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.    X 
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.     X
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.     X
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.   X  
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür.   X 
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar.    X
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek